Αρχική » Ανακοινώσεις » Ανακοινώσεις 2014 » Ενημερωτική ανακοίνωση 13-3-2014

Ανακοινώσεις


Δελτία τύπου


Αλληλογραφία


Επικαιρότητα

Ενημερωτική ανακοίνωση 13-3-2014

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

   Eδώ και 4 χρόνια βρισκόμαστε στη δίνη ενός μνημονιακού τυφώνα, που σαρώνει αποδοχές και εργασιακά δικαιώματα, προς όφελος των τοκογλύφων δανειστών της χώρας, σε βάρος των εργαζόμενων και των παιδιών μας, δημιουργώντας στρατιές ανέργων.
   Οι μνημονιακές κυβερνήσεις συνεχίζουν να επιχειρούν ολομέτωπες επιθέσεις εναντίον των εργαζόμενων βάζοντας τους σε διαθεσιμότητες-απολύσεις, παραδίδοντας σε ιδιώτες ολόκληρο το σύστημα πρωτοβάθμιας υγείας και προχωρώντας στην επιβολή νέων φόρων και χαρατσιών, με αποτέλεσμα να μειώνονται ακόμα περισσότερο τα διαθέσιμα εισοδήματά μας.

   Με σχεδιασμό και προγραμματισμένα προχωράνε σε ένα πρωτοφανές ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας χαρίζοντας τα πιο κερδοφόρα κομμάτια του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου Τομέα σε ιδιωτικά κεφάλαια, αγνώστου προέλευσης, για να διαθέσουν τα έσοδα στους τοκογλύφους δανειστές, ως εξόφληση κάποιου ελάχιστου μέρους των δανείων και να μειώσουν τις δυνατότητες ανάκαμψης της Ελληνικής οικονομίας, μέσω των επενδύσεων στον Δημόσιο Πλούτο .Photo2   Αυτή η βάρβαρη πολιτική είναι η αιτία της δραματικής αύξησης της ανεργίας, που οδηγεί τους νέους στη μετανάστευση και στη φτωχοποίηση του μεγαλύτερου μέρος του λαού, που κάνει ηλικιωμένους να ψάχνουν στα σκουπίδια, παιδιά να υποσιτίζονται και να λιποθυμούν στα σχολεία. Αυτή η λαίλαπα είναι η αιτία, που καταστράφηκαν μέσα σε 4 χρόνια ό,τι έκτισε με αίμα και θυσίες ο Ελληνικός λαός τα προηγούμενα 70 χρόνια.
   Όμως, οι τοκογλύφοι δανειστές της χώρας, τα ντόπια και ξένα συμφέροντα, που αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τις θυσίες του ελληνικού λαού, δείχνουν να μην «χορταίνουν» με τίποτα και η τρόϊκα έρχεται να ισοπεδώσει και τα τελευταία κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα και να καταβαραθρώσει τις αποδοχές όλων των εργαζόμενων.
    Οι τελευταίες «προτάσεις»- απαιτήσεις της τρόϊκας για κατάργηση των επιδομάτων και των τριετιών θα οδηγήσουν σε νέα μείωση των αποδοχών στα 586 ευρώ το μήνα. Ακόμα, με την απελευθέρωση των απολύσεων είναι φανερό ότι επιδιώκουν να βρεθούν στον δρόμο και χωρίς δουλειά χιλιάδες εργαζόμενοι, που θα αποτελέσουν τον κορμό ενός διαθέσιμου, φθηνού εργατικού δυναμικού. Μάλιστα, για να εμποδίσουν οποιαδήποτε κινητοποίηση- διεκδίκηση ζητάνε να επιτραπεί στον εργοδότη η ανταπεργία (λοκ άουτ)!
   Και όλα αυτά με το πρόσχημα της «αναδιάρθρωσης» και της «μεταρρύθμισης» της Οικονομίας, για να κρυφτεί η πραγματικότητα της βάρβαρης νεοφιλελεύθερης πολιτικής της λιτότητας και των μνημονίων.
   Όμως, εμείς πολύ καλά γνωρίζουμε ότι ο πραγματικός μονόδρομος είναι ο δρόμος του αγώνα. Αγωνιζόμαστε- διεκδικούμε- παλεύουμε για:

 

  •  Άρση της επιστράτευσης- ομηρείας των εργαζόμενων στη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ
  •  Ενότητα των εργαζόμενων. Μαζικότητα στους αγώνες μας.
  •  Υπογραφή νέας ΣΣΕ με κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων.
  •  Ανασύνταξη του απαράδεκτου Κανονισμού της Εταιρείας και τον περιορισμό του διευθυντικού δικαιώματος, ώστε να κατοχυρωθεί η εξέλιξη του προσωπικού με αξιοκρατία μέσα από θεσμοθετημένους όρους και προϋποθέσεις και όχι με την απόφαση ενός και μόνου ανθρώπου.
  •  Επαναφορά των μεταταγμένων της πρώην ΗΣΑΠ και την επαναπρόσληψη των απολυμένων από την πρώην ΑΜΕΛ.
  •  Ανάπτυξη του συνόλου της Εταιρείας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
  •  Επανάκτηση των εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων, που χάθηκαν από τα Μνημόνια.
  •  Ανατροπή αυτής της βάρβαρης νεοφιλελεύθερης πολιτικής, για μια δίκαιη και ισχυρή κοινωνία.

«Μάθημα» ενότητας και κοινής δράσης στην Κεφαλονιά

   H συμβολή των συναδέλφων στην κοινωνία των πληγέντων συνανθρώπων μας της Κεφαλονιάς ήταν αξιοθαύμαστη και αξιέπαινη. Οι συνάδελφοι, τεχνικοί, πήγαν, πρόθυμα, στο νησί και εργάσθηκαν με αίσθημα αλληλεγγύης προσφέροντας βοήθεια όπου χρειαζόταν.
  Πέραν της μεγάλης βοήθειας η από κοινού εργασία των συναδέλφων δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ τους. Αυτό αποδεικνύει ότι το επόμενο διάστημα ανάλογοι δεσμοί θα αναπτυχθούν στο σύνολο των εργαζόμενων, ανεξάρτητα σε ποια από τις πρώην εταιρείες (ΗΣΑΠ-ΤΡΑΜ-ΜΕΤΡΟ), που συγκροτούν τη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ, εργάζονταν το προηγούμενο διάστημα.kefalonia2  Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες στον χώρο πρέπει να διδαχτούν από αυτές τις σχέσεις, που αναπτύσσονται ανάμεσα στους εργαζόμενους με την διαδικασία της ενοποίησης των υπηρεσιών και να αφήσουν στην άκρη τις όποιες προσωπικές αντιπαραθέσεις.
  Από την πλευρά τους τα Συνδικάτα έχουν ξεκινήσει να καταβάλλουν προσπάθεια, ώστε να βρεθούν και να συνεννοηθούν. Αυτή η προσπάθεια έχει, ήδη, ορατά αποτελέσματα και η συντριπτική πλειοψηφία των Συνδικάτων, μέσα από τις διαφορετικές απόψεις, που υπάρχουν σε πολλές περιπτώσεις, αλλά με διάλογο και συνεννόηση έχουμε καταλήξει να είμαστε γύρω από ένα τραπέζι και να προσπαθούμε από κοινού για το κοινό καλό.
  Οι καιροί σήμερα επιβάλλουν τη συνεννόηση και οι εργαζόμενοι την ζητούν. Αυτοί θα οδηγήσουν τις ηγεσίες των Συνδικάτων στη συνεννόηση και την κοινή προσπάθεια.
  Εμείς, στην Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ το βλέπουμε, το διακρίνουμε και μαζί με τα περισσότερα σωματεία στον χώρο, αγωνιζόμαστε για το σύνολο των εργαζόμενων στην Εταιρεία μας. Δεν υπάρχουν πλέον εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ, στο ΤΡΑΜ ή στους ΗΣΑΠ, αλλά εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ. Αγωνιζόμαστε για την ενότητα των εργαζόμενων μέσα από ενιαίο συνδικαλιστικό κίνημα. Αυτό αναδεικνύεται και από τους συναδέλφους μας με την δράση τους, στην Κεφαλονιά!
  Είναι απαράδεκτο σήμερα ένα μέρος του συνδικαλιστικού κινήματος να μην αναγνωρίζει την αναγκαιότητα των συνεννοήσεων, να μην προσέρχεται στις αλλεπάλληλες προσκλήσεις στις οποίες ανταποκρίνεται η συντριπτική πλειοψηφία των Σωματείων για να βρούμε κοινό βηματισμό στο πιο σημαντικό θέμα ύπαρξης των Συνδικάτων, την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Παρ’ όλα αυτά θα συνεχίσουμε να εξαντλούμε κάθε προσπάθεια για να έρθουν όλοι στο κοινό τραπέζι του διαλόγου.
  Δυστυχώς, αυτό, δεν φαίνεται να γίνεται αντιληπτό από τους μόνιμα και σε όλα διαφωνούντες. Όμως, κανένας δεν έχει το δικαίωμα λόγω της ακαμψίας του ή της συνδικαλιστικής του ανεπάρκειας να καταδικάζει και να αφαιρεί το δικαίωμα ακόμα και από τους εργαζόμενους, που είναι μέλη συγκεκριμένου Σωματείου, να έχουν ΣΣΕ.

   Απευθυνόμαστε, λοιπόν, στους ίδιους τους συναδέλφους, μέλη συγκεκριμένου Σωματείου, και τους καλούμε να απορρίψουν αυτή την συνδικαλιστική (εάν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι) πρακτική και να απαιτήσουν να βρεθούμε όλοι μαζί έτσι ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό για όλους μας.
   Οι καιροί απαιτούν οι εργαζόμενοι να βρουν κοινό βηματισμό με Συνδικάτα που θα αγωνίζονται ενωτικά, με μέθοδο, ωριμότητα, κοινούς στόχους και να τα εμπιστευθούν. Κάθε άλλη προσπάθεια την αποβάλει η ίδια η κοινωνία, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
   Έχουμε να αντιμετωπίσουμε καταστροφικές πολιτικές, αποδόμησης της κοινωνίας, και καταλήστευση των εργαζόμενων και των οικογενειών μας. Ας παραμερίσουμε, λοιπόν, τις συνδικαλιστικές κορώνες, τις άκαρπες επαναστάσεις, τους λεονταρισμούς και να αναδείξουμε ωριμότητα, σχεδιασμό, ενιαία συνδικαλιστική δράση. Μόνο αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει μέσα από την ενότητα των εργαζόμενων και μόνο με αυτή τη σκέψη τα σωματεία μπορούν να έχουν αποτελέσματα. Δεν υπάρχει τίποτα που να μας χωρίζει. Υπάρχουν μόνο πράγματα που μας ενώνουν!

 

Ένας χρόνος Επιστράτευση

  Στις 25 Ιανουαρίου 2014 οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ συμπλήρωσαν ένα χρόνο σε καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης.
  Παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις και υποσχέσεις για άρση της επιστράτευσης αποδεικνύεται, πλέον, περίτρανα, ότι η συγκυβέρνηση των Μνημονίων αποφάσισε να μας φορέσει το «χακί» για να μας θέσει υπό ομηρεία και να μπορέσει να περάσει στη ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ τα σχέδιά της για την ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων και τη μείωση μισθών επιβάλλοντας το φόβο στους εργαζόμενους και επιδεικνύοντας άκρατο αυταρχισμό.
 epistrateysh  Θέλουν να μας κρατούν σε καθεστώς ομηρείας, ελπίζοντας ότι δε θα αντιδράσουμε, ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν μια νέα επίθεση στις εργασιακές σχέσεις στη ΣΤΑ.ΣΥ. και γενικότερα στις Αστικές Συγκοινωνίες, να μειώσουν το προσωπικό με διαθεσιμότητες και δήθεν αξιολογήσεις και στο τέλος να παραδώσουν σε ιδιώτες τις Συγκοινωνίες. Αυτό δε θα το επιτρέψουμε! Ο αγώνας μας για Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες, για δουλειά με αξιοπρέπεια για όλους μας θα είναι συνεχής και διαρκώς εντεινόμενος. Τα Δημόσια αγαθά είναι περιουσία του Ελληνικού λαού.

  •  Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, προχωρήσαμε σε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να ακυρώσουμε το ακραίο, αντιδημοκρατικό και αυταρχικό καθεστώς της πολιτικής επιστράτευσης που μας έχει επιβληθεί και αναμένουμε απόφαση.
  •  Γνωστοποιήσαμε τις θέσεις μας με εξώδικο στον Πρωθυπουργό καλώντας τον να άρει αυτό το ακραίο και αντιδημοκρατικό μέτρο.
  •  Πραγματοποιήθηκε ένας κύκλος ενημέρωσης στα πολιτικά κόμματα ζητώντας την βοήθειά τους για να αρθεί το επαχθές μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης αλλά και να τους γνωστοποιήσουμε τα αιτήματά μας.
  •  Έγιναν συναντήσεις με όσα κόμματα ανταποκρίθηκαν (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ) και την Τρίτη 28/1 μετά από επίκαιρη επερώτηση την οποία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε συζήτηση στην Βουλή.
  •  Στις 28/2 στην Ολομέλεια τη Βουλής μετά από νέα επερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ έγινε εκτενής συζήτηση, τοποθετήθηκαν όλα τα κόμματα και η επίσημη δήλωση της κυβέρνησης μέσω του Υφυπουργού Μεταφορών, ήταν ότι επίκειται η άρση της επίταξης τις επόμενες ημέρες.

 

 

Υπογραφή ΣΣΕ: Ο μεγάλος αγώνας μας

 

   Οι μνημονιακές κυβερνήσεις με μια μεγάλη «καταιγίδα» μέτρων ισοπέδωσαν τις αποδοχές μας και τις εργασιακές σχέσεις δημιουργώντας, ταυτόχρονα, κλίμα ανασφάλειας για όλους τους εργαζόμενους στη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ. Διεκδικούμε την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία θα εξασφαλίζει δουλειά με αξιοπρέπεια και συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Photo93  Οι εργαζόμενοι προσβλέποντας στην υπογραφή μιας νέας Σ.Σ.Ε. και τα Σωματεία σε ένα καλόπιστο και ειλικρινή διάλογο έστειλαν στη Διοίκηση της Εταιρείας ολοκληρωμένες προτάσεις, που αποτελούσαν τη βάση μιας ουσιαστικής διαπραγμάτευσης, με στόχο τη σύναψη και την υπογραφή Σ.Σ.Ε., η οποία θα μπορούσε να συμβάλει τόσο στην περαιτέρω λειτουργική ανάπτυξη της Εταιρείας όσο και στην βελτίωση της θέσης των εργαζόμενων και κυρίως στην ανάδειξη και αναγνώριση των ιδιαίτερων– ειδικών συνθηκών που επικρατούν στην επιχείρηση.
  Όμως, η Εταιρεία από την πλευρά της μας επεφύλαξε μια δυσάρεστη «έκπληξη». Μας έστειλε σχέδιο ΣΣΕ, για το οποίο, όπως διαπιστώθηκε, όχι μόνο αγνοήθηκαν εντελώς οι προτάσεις των Συνδικάτων αλλά ερχόταν να διευρύνει ακόμη περισσότερο τις εργασιακές ανισότητες και αδικίες, αφήνοντας εκτεθειμένους όλους τους εργαζόμενους στη ΣΤΑ.ΣΥ. Είναι προφανές ότι μια τέτοιου είδους αντιμετώπιση, που σε καμία περίπτωση δε βοηθάει στην αναπτυξιακή λειτουργία της Εταιρείας και διευρύνει τις ανισότητες, δεν μπορεί να αποτελεί βάση συζήτησης.
  Επίσης, όπως καταγγείλαμε εγγράφως προς την Διοίκηση της Εταιρείας δεν ήταν δυνατό να γίνεται έστω και έμμεση επίκληση του όρου για ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις, από τη στιγμή που βρισκόμαστε σε καθεστώς επιστράτευσης.
  Για αυτούς τους λόγους επιστρέψαμε ως απαράδεκτο το σχέδιο της ΣΣΕ, που μας έστειλαν και καλέσαμε την εταιρεία να επαναπροσδιορίσει τη στάση της.
Για εμάς σκοπός και στόχος της ΣΣΕ είναι η ανάκτηση όλων των χαμένων μισθολογικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζόμενων έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να επανέλθουν στη προ μνημονίων κατάσταση.
  Τα Σωματεία με κοινό βηματισμό, καθημερινή επικοινωνία και συναντήσεις, έχουν ως βάση για συζήτηση τις προτάσεις που ήδη έχουν καταθέσει και μόνο πάνω σ΄ αυτές συζητούν. Σ΄ αυτή τη διαδικασία επιβάλλεται όλα τα Σωματεία του χώρου να συμμετέχουν με κοινή πρόταση χωρίς αποκλεισμούς. Σωματείο που επιχειρεί μονομερή διαβούλευση με την Διοίκηση της Εταιρίας, υπονομεύει τη διαδικασία, διαχωρίζει τους εργαζόμενους και διασπά την ενότητα του Συνδικαλιστικού κινήματος της ΣΤΑΣΥ.
  Έτσι, βάζουμε το αρχικό σχέδιο της Εταιρείας στο «συρτάρι» και ξεκινάει διάλογος με βάση συζήτησης τις προτάσεις των εργαζόμενων και μόνο. Ήδη, έχει γίνει η πρώτη συνάντηση με την Εταιρεία και δρομολογήθηκαν οι επόμενες.

 

 

 

Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της Εταιρείας:

μοχλός ανάπτυξης και αξιοκρατίας  ή αδιαφάνειας και παρακμής;

 

    Ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας αποτελεί ένα «κλειδί» για την ανάπτυξη της Εταιρείας και την κατοχύρωση της αξιοκρατίας, την διαφάνεια και την διασφάλιση της ομαλής εργασίας όλων των εργαζόμενων.
  Δυστυχώς, ο σκοπός των μνημονιακών πολιτικών είναι ένας και προφανής: το τσάκισμα του κόσμου της εργασίας, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, την ισοπέδωση του ηθικού των εργαζομένων.Photo88

  Γι’ αυτό, μέσα στον σχεδιασμό τους ώστε να ισοπεδώσουν κάθε αντίσταση, διαταράσσουν ασταμάτητα το εργασιακό περιβάλλον, συγχωνεύουν, μετατάσσουν, μετακινούν και όταν τους ζητηθεί το «βαρύ πυροβολικό» της απόλυσης είναι πάντα σε επιφυλακή.
  Στον εξειδικευμένο χώρο των Μέσων Σταθερής τροχιάς, ο παραγκωνισμός, ο αποκεφαλισμός ή ο ευνουχισμός οργανικών μονάδων και στελεχιακού δυναμικού θέλουν να λάβει θεσμικό χαρακτήρα.
  Οι εργαζόμενοι, υπό το καθεστώς συνεχούς απειλής και των ελάχιστων δικαιωμάτων που ακόμη διαθέτουν, ωθούνται είτε προς την έξοδο είτε συμπιέζονται προς τα κάτω. Χωρίς ένα θετικό όραμα που να εμπνέει και να οδηγεί, χωρίς θετική αποτίμηση της προσφοράς των εργαζομένων, οι πάντες κινδυνεύουν να θεωρηθούν περιττοί, ανεξαρτήτως ειδικότητας και θέσης (τεχνίτες, μηχανικοί, διοικητικοί υπάλληλοι, οδηγοί, υπεύθυνοι σταθμών κλπ).
Από την πλευρά μας έγινε πραγματικός «αγώνας δρόμου» για να επεξεργαστούμε προτάσεις, τεκμηριωμένες με την συνδρομή των νομικών συμβούλων μας και ορισμένες από αυτές συμπεριλήφθησαν στο τελικό κείμενο.
  Δυστυχώς, όμως, η Εταιρεία αγνόησε επιδεικτικά και προκλητικά το μεγαλύτερο και ουσιαστικότερο μέρος των προτάσεών μας θέλοντας να επιβάλει αυτό τον απαράδεκτο, αδιαφανή και οπισθοδρομικό Κανονισμό επιβολής του «διευθυντικού δικαιώματος», που ψηφίστηκε από το ΔΣ της Εταιρείας και δημοσιεύτηκε στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με αριθ. φύλλου 505/28.2.2014.
  Ο συγκεκριμένος Κανονισμός, σε ότι αφορά την εξέλιξη του προσωπικού, δεν προβλέπει αντικειμενικά κριτήρια, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπολογίζεται αρχαιότητα- επετηρίδα, υπάρχει ελλιπές πειθαρχικό δίκαιο και όλα αυτά τα «καλύπτει» με την επιβολή του διευθυντικού δικαιώματος
Έτσι, τα πρώτα «κρούσματα» της επιβολής του διευθυντικού δικαιώματος, της αδιαφάνειας και του αυταρχισμού φάνηκαν από την ανάδειξη, σε διευθυντικές θέσεις, ανθρώπων ανεπαρκών και με μηδενική εμπειρία στο έργο, που αναλαμβάνουν, με ταυτόχρονη υποβάθμιση και απαξίωση καταξιωμένων στελεχών, με εμπειρία και τεράστιο έργο τα προηγούμενα χρόνια πριν αλλά και μετά την συγχώνευση των εταιρειών στη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ.
   Όταν καταξιωμένα στελέχη της Εταιρείας απαξιώνονται και παραγκωνίζονται με τέτοιες διαδικασίες, οι εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται ότι η απαξίωση και η υποβάθμιση είναι δεδομένη και γι’ αυτούς, εφόσον δεν ανήκουν στον στενό κύκλο κάποιων «αρεστών» στα κυβερνητικά στελέχη.
  Είναι προφανές ότι η στελέχωση της νέας Εταιρείας πρέπει να γίνει μέσα από την ανανέωση των υψηλόβαθμων στελεχών.
  Όμως, καρατομώντας διευθυντικά στελέχη, με προσφορά και εμπειρία και αντικαθιστώντας τα με ανερχόμενους «αστέρες», με επιβολή του διευθυντικού δικαιώματος, όπου και αυτό ακόμα υποβάλλεται από κυβερνητικές εντολές ή ακόμα και από πρωθυπουργικές εντολές, δεν προάγεται η αξιοκρατία, η αμεροληψία, η εμπιστοσύνη των εργαζόμενων προς τη διοίκηση. Αντίθετα, κυριαρχούν οι πελατειακές σχέσεις, το ρουσφέτι και η αδιαφάνεια.
  Καλούμε τη διοίκηση της εταιρίας να μην επαναλάβει ίδιου τύπου ατοπήματα στην περεταίρω στελέχωση των θέσεων της Εταιρίας
  Παράλληλα, η Ένωση πρότεινε και συζητείται να δημιουργηθεί Επιτροπή από υπηρεσιακούς παράγοντες της Εταιρείας και εκπροσώπους των συνδικάτων, για την επανεξέταση του Κανονισμού και την τροποποίησή του ιδιαίτερα στα θέματα, που αφορούν την εξέλιξη του προσωπικού.

 

 

 

Απολύσεις – προσλήψεις: Ιστορίες Αντίφασης

 

  Ανησυχία και προβληματισμό προκαλούν σε όλους τους εργαζόμενους οι παλινωδίες της κυβερνητικής πολιτικής, που οδηγούν, τελικά, σε διάλυση τις συγκοινωνίες.
  Τελευταίο κρούσμα αυτής της πολιτικής ήταν η αντιφατική διαπίστωση ότι: Από τη μια να ανατίθεται σε ιδιωτική εταιρεία μελέτης με στόχο να παρουσιαστεί πλεονάζον προσωπικό και να ανοίξει ο δρόμος νέων απολύσεων και από την άλλη να εξαγγέλλονται προσλήψεις για την κάλυψη των υπαρχόντων κενών θέσεων….
  Η ανάθεση της μελέτης έγινε από την ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ σε εταιρεία (P.W.C) για να αξιολογήσει τις δομές της Εταιρείας μας με προφανή σκοπό να παρουσιάσει πλεονάζον προσωπικό έτσι ώστε να συμπληρωθεί ο αριθμός των προς απόλυση εργαζόμενων που ζητάει η τρόϊκα και αποδέχεται ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
  Να σημειωθεί, δε, ότι η P.W.C είναι η ίδια Εταιρεία που καθόρισε τον αριθμό των εργαζόμενων, που απαιτείται για την λειτουργία της ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ με το νόμο 3920.
  Σήμερα ο αριθμός των εργαζόμενων είναι κατά πολύ μικρότερος απ’ αυτόν που είχε οριστεί και όπως έχουμε καταγγείλει κατ’ επανάληψη οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι δραματικές και πολλές φορές δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στην ομαλή, αναπτυξιακή, λειτουργία της Εταιρείας.
  Ειλικρινά, θέλουμε να πιστεύουμε ότι η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έχει κατανοήσει το πρόβλημα και έδωσε εντολή να γίνουν προσλήψεις στην Εταιρεία και να μην υποκρύπτονται πίσω από αυτές τις εξαγγελίες προεκλογικά «παιγνίδια» σκοπιμοτήτων στις «πλάτες» εργαζομένων και της Εταιρείας.
  Η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ σε συνεργασία με τα Σωματεία του χώρου- εκτός βέβαια αυτών, που αρνούνται την οποιαδήποτε συνεργασία- έχουν αναδείξει προς όλες τις κατευθύνσεις (Υπουργεία- κόμματα- ΟΑΣΑ) και με συγκεκριμένα στοιχεία ότι δεν περισσεύει κανένας εργαζόμενος και ότι είναι απαραίτητο άμεσα να επανέλθουν οι μεταταγέντες και οι απολυθέντες εξειδικευμένοι συνάδελφοί μας.
  Η προσπάθειά μας αυτή δημιούργησε προβληματισμό και ήδη διακρίνεται ότι οι θέσεις μας λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπ’ όψη. Παρακολουθούμε καθημερινά τις εξελίξεις και παρεμβαίνουμε, συνεχώς, ενισχύοντας τις θέσεις μας.
  Επίσης, γίνεται μεγάλη προσπάθεια να δοθεί άμεσα πολιτική λύση στο θέμα των μεταταγμένων συναδέλφων μας σε συνεννόηση με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και ήδη εξετάζεται ώστε να βρεθεί τρόπος επαναφοράς τους. Στις 14/3/2014 εκδικάζεται η εξ αναβολής αίτηση ακυρώσεως των μετατάξεων.

 

«Δεν θα γίνουμε κεφαλοκυνηγοί»

  Ο άδικος θάνατος ενός 18 χρόνου κατά τη διάρκεια ελέγχου σε όχημα τρόλεϊ τον περασμένο Αύγουστο ανέδειξε, με τον πλέον τραγικό τρόπο, την εντελώς λάθος μέθοδο ελέγχου εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.akyrwtika  Η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ υπογραμμίζει, εδώ και πολύ καιρό, σε όλους τόνους, ότι ο έλεγχος των εισιτηρίων απαιτεί τακτικό και επαρκώς εκπαιδευμένο προσωπικό .
  Δυστυχώς, η κυβέρνηση των Μνημονίων, που μεθοδεύει συστηματικά την διάλυση των εργασιακών σχέσεων και την φτωχοποίηση της κοινωνίας, αντί να προχωρήσει σε προσλήψεις στη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ τακτικού προσωπικού, το οποίο θα αμείβεται με βάση τις ΣΣΕ και θα έχει συγκροτημένα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, επιλέγει να καλύψει τις υπαρκτές ανάγκες μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας προσλαμβάνοντας μόνο για 5 μήνες 200 άτομα με καθαρές αποδοχές της τάξης των 450 ευρώ το μήνα.
  Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες αλλά ούτε και να προσφέρει δουλειά σε ανέργους. Θέλει με μια μαυρογιαλουρίστικη πολιτική αθλιότητα για να κρατήσει κάποιους εργαζόμενους σε ομηρεία δίνοντάς τους αντί για μισθό ένα «φιλοδώρημα».
Ακόμα χειρότερα, ο ΟΑΣΑ όχι μόνο δεν προχωράει σε αλλαγές του έργου του ελέγχου των εισιτηρίων αλλά θεσμοθετεί τους «κυνηγούς κεφαλών».
Δηλώνουμε απερίφραστα ότι:

  •  Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με τον «θεσμό» -πλέον- των κυνηγών κεφαλών.
  •  Είμαστε εντελώς αντίθετοι με την μετατροπή του έργου σε «εργολαβία», όπως είμαστε αντίθετοι και με την παροχή «εργολαβίας» σε τρίτους για την ευαίσθητη αυτή εργασία του ελέγχου κομίστρου.
  •  Σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε να γίνουν οι εργαζόμενοι αλλά και οι Εταιρείες δυνάμεις καταστολής και επιβολής εξοντωτικών προστίμων, αδιαφορώντας για τις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών.

  Καλούμε τη Διοίκηση του ΟΑΣΑ να επανεξετάσει το συγκεκριμένο ζήτημα, ώστε να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις και τραγικά γεγονότα που μέχρι σήμερα συμβαίνουν.

 

 

 

Κανονισμός  Λειτουργίας και Παροχών ΚΕΑΠ – ΗΣΑΠ

 

  Τα Διοικητικά Συμβούλια των Σωματείων μας προχώρησαν στην τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας και Παροχών του ΚΕΑΠ – ΗΣΑΠ, όσον αφορά και στους τρείς κλάδους του, έτσι ώστε να καταστεί ευχερέστερη και πιο λειτουργική η δυνατότητα έκτακτης είσπραξης μέρους χρημάτων, από τους εργαζόμενους- μετόχους του ΚΕΑΠ- ΗΣΑΠ, καθώς διανύουμε περίοδο μεγάλης οικονομικής αβεβαιότητας και αστάθειας, συνδυαζόμενη με την μεγάλη συρρίκνωση των διαθέσιμων εισοδημάτων μας.

  Σε αυτή την κατεύθυνση τροποποιήθηκαν:

  •  Οι διατάξεις του Κλάδου Επικουρικής Αποζημίωσης και κάθε μέτοχος μπορεί να λαμβάνει ποσοστό 90% της εκάστοτε σχηματιζόμενης μερίδας του, η οποία αποτελείται από τις δικές του εισφορές, τις εισφορές της εταιρείας και τις αποδόσεις αυτών, με δυνατότητα επανάληψης της είσπραξης μέρους των χρημάτων μετά την πάροδο τουλάχιστον ενός έτους από την προηγούμενη. Προϋπόθεση είναι η υποχρέωση συνέχισης της συμμετοχής του μετόχου στον συγκεκριμένο Κλάδο και η μη διαγραφή του.
  •  Οι διατάξεις του Κλάδου Λογαριασμού Νεότητας, έτσι ώστε είτε ο εργαζόμενος γονέας να μπορεί να λαμβάνει, μετά από αίτησή του, το 100% της εκάστοτε σχηματιζόμενης μερίδας του, που αποτελείται από τις δικές του εισφορές, τις εισφορές της εταιρείας και τις αποδόσεις αυτών, με δυνατότητα επανάληψης μετά την πάροδο τουλάχιστον 5 ετών από την προηγούμενη. Προϋπόθεση είναι η υποχρέωση συνέχισης της συμμετοχής του εργαζομένου στον συγκεκριμένο Κλάδο, εφόσον το επιτρέπει η ηλικία του δικαιούχου τέκνου και η μη διαγραφή του.
  •  Οι διατάξεις του Κλάδου Λογαριασμού Πλεονάσματος Συμπληρωματικής Ασφάλισης, έτσι ώστε το, από διάφορες αιτίες εκ της λειτουργίας της συμπληρωματικής ασφάλισης των εργαζομένων, συσσωρευθέν έως σήμερα κεφάλαιο, μαζί με τις αποδόσεις αυτού, να διανεμηθεί συμμέτρως και κατ’ αναλογία στους δικαιούχους χωρίς να απαιτείται αίτηση και χωρίς να καταργείται ο συγκεκριμένος κλάδος

  Σήμερα έχουν ήδη διανεμηθεί μερίσματα του Κλάδου Επικουρικής Αποζημίωσης και του Κλάδου Λογαριασμού Νεότητας. Θα ακολουθήσει η διανομή μερισμάτων του Κλάδου Λογαριασμού Πλεονάσματος Συμπληρωματικής Ασφάλισης.
  Το Δ.Σ της Ένωσής μας θέλει να ευχαριστήσει τους συναδέλφους της Διοικούσας επιτροπής και τους συναδέλφους της Μηχανογράφησης για την πολύτιμη βοήθειά τους, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία ενώ ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε στον συνάδελφο Ευάγγελο Πριόβολο, που αν και συνταξιούχος προσέφερε την πολύτιμη βοήθειά του.

 

 

Ενδιαφέρει….

  Πρόσθετη Ασφάλιση: Ήδη έχει υπογραφεί νέο συμβόλαιο για την πρόσθετη ασφάλιση των άμεσων μελών, που ισχύει μέχρι 31/12/2014 και περιέχει τους ίδιους όρους με το προηγούμενο. Για τα εξαρτώμενα μέλη το ισχύον συμβόλαιο λήγει 12/3/2014 και έχουν συγκεντρωθεί προσφορές για την ανανέωσή του. Τέλος, για τα οδοντιατρικά η πρόσθετη ασφάλιση ισχύει μέχρι 24/9/2014.

Για τη Διοίκηση

Ο Πρόεδρος        Ο Γεν. Γραμματέας

Λ. Ρενιέρης           Γ. Κανελλόπουλος

 

Την ανακοίνωση σε εκτυπώσιμη μορφή θα την βρείτε εδώ

Μοιραστείτε το!!!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Η Εφημερίδα μας



Πρόσφατα


Μάιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Πρωτοσέλιδα


Σχόλια

  1. Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…

  2. Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…


Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com