Αρχική » Άρθρα - Επικαιρότητα » Άρθρα - Επικαιρότητα 2010 » Κ. Χλωμούδης. Πρόεδρος των ΗΛΠΑΠ Α.Ε. ”Η μονοσήμαντη ενοχοποίηση του μέσου εργατικού μισθού δεν είναι βιώσιμη λύση”

Ανακοινώσεις


Δελτία τύπου



Αλληλογραφία


Επικαιρότητα

Κ. Χλωμούδης. Πρόεδρος των ΗΛΠΑΠ Α.Ε. ”Η μονοσήμαντη ενοχοποίηση του μέσου εργατικού μισθού δεν είναι βιώσιμη λύση”

Με βάση το γεγονός ότι οι περισσότερες ΔΕΚΟ έχουν έσοδα μικρότερα από τη μισθοδοσία τους και γενικότερα από τα λειτουργικά τους έξοδα, έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για τη διαχείρισή τους, στη σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας μας.

 

Μαζί με τ’ απόνερα και το παιδί! Μέσα σε μια ισοπεδωτική λογική το πλήθος απαιτεί : Να κλείσουν οι μη κερδοφόρες ΔΕΚΟ!.. Το κόστος μισθοδοσίας υπερβαίνει κατά πολύ τα έσοδά τους!.. Ο μέσος μισθός είναι διπλάσιος από τον αντίστοιχο του ιδιωτικού τομέα και μεγαλύτερος του Δημοσίου κλπ. κλπ. Δεν είναι, όμως, όλες οι εταιρείες αυτές ίδιες. Η δε ενιαία, ισοπεδωτική αντιμετώπισή τους, έστω και για επικοινωνιακούς λόγους, δεν είναι παρά ένα μεγάλο πολιτικό λάθος. Στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης και κόντρα στο ρεύμα του συρμού, θα επιχειρήσω κάποια σχόλια, λόγω θέσης αλλά και γνώσης, σε αναφορές για τις ΔΕΚΟ των αστικών συγκοινωνιών και ιδιαιτέρως σε αυτήν των ΗΛΠΑΠ.
– Σε όλο σχεδόν τον ανεπτυγμένο κόσμο οι αστικές μεταφορές λειτουργούν με επιδότηση από το κράτος.
– Εφ’ όσον είναι δημόσιας ιδιοκτησίας, στοχεύουν στην παραγωγή υπηρεσιών ποιότητας, ελέγχοντας όσο είναι δυνατόν το κόστος, δεν στοχεύουν, όμως, στο κέρδος, άρα δεν μπορούν να είναι κερδοφόρες.

– Πουθενά δεν καταγράφεται πως, a priori, το κόστος των ιδιωτικών επιδοτούμενων εταιρειών αστικών συγκοινωνιών, είναι πάντοτε μικρότερο από τις αντίστοιχες δημόσιας ιδιοκτησίας ούτε και η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών υποχρεωτικά καλύτερη. Η βιβλιογραφία και η εμπειρική μελέτη έχει ανατρέψει αυτή τη δογματική ιδεολογικοπολιτική θέση.
– Εργαλείο συγκρισιμότητας αποτελεί το κόστος ανά παραγόμενη μονάδα έργου (επιβατοχιλιόμετρο ή οχηματοχιλιόμετρο). H συγκρισιμότητα με μέσο κόστος ανά εργαζόμενο θα αποτελούσε αιτία απόρριψης πρωτοετούς φοιτητή μου στο πανεπιστήμιο για λόγους που θα εξηγήσουμε.
– Η κοινωνία πρέπει να αποφασίσει τι θέλει: το φθηνότερο εισιτήριο στην Ευρώπη ή λιγότερο ζημιογόνες εταιρείες αστικών συγκοινωνιών.
Ιδιαίτερα για την εταιρεία των ΗΛΠΑΠ, τα τρόλεϊ, των οποίων τα δεδομένα έχω σε ικανό βαθμό υπόψη μου, μπορώ να υποστηρίξω με βεβαιότητα τα ακόλουθα:
Τα δεδουλευμένα, οι υπερωρίες και η λοιπή υπερεργασία είναι απολύτως δικαιολογημένα και υπέρ του οργανισμού, αλλά και υπέρ της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.
Αν π.χ. οι οδηγοί (αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν και για τεχνικούς συντήρησης οχημάτων και δικτύου) εργάζονται μόνο 5 ημέρες την εβδομάδα, τότε από τα 366 οχήματα που διαθέτει ο οργανισμός θα κυκλοφορούσαν μόνο τα 215, γιατί ο αριθμός των οδηγών για τόσα αρκεί.
Καλώντας όσους το επιθυμούν από αυτούς για υπερεργασία (6 ή και 7 ημέρες την εβδομάδα) την οποία βεβαίως και θα πληρωθούν, ο οργανισμός κυκλοφορεί περίπου 240 οχήματα ημερησίως χωρίς πρόσθετες εργοδοτικές εισφορές.
Έτσι ανεβαίνει ο μέσος γενικός μισθός των οδηγών, ωφελείται ο οργανισμός και ταυτοχρόνως μειώνεται το μέσο κόστος ανά επιβατοχιλιόμετρο ή οχηματοχιλιόμετρο, που είναι και το ουσιαστικό συγκρίσιμο μέγεθος.
Διαφορετικά πρέπει να προσληφθούν άλλοι 40 οδηγοί για να κυκλοφορήσει ο ίδιος αριθμός οχημάτων.
Έτσι θα δούμε πόσο μειώνεται το μέσο εισόδημα ανά οδηγό, εκτοξεύοντας στα ύψη το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο ή επιβατοχιλιόμετρο…
Θα επαναλάβω: ανορθολογικότητες υπάρχουν πολλές. Κεφάλαιο σημαντικό αυτών των εταιρειών είναι οι εργαζόμενοι.
Δεν μπορεί να ενοχοποιείται το σύνολό τους εν πολλοίς αδίκως, για λαθεμένες επιλογές στη διαχείρισή τους κατά το παρελθόν. Σε μια εποχή που οι πολίτες επιστρέφουν στα μέσα μαζικής μεταφοράς, επιβάλλεται η ανάπτυξή τους και η ορθολογικοποίηση των λειτουργιών τους για ποιοτικότερες αστικές συγκοινωνίες. Όχι πολιτικές συρρίκνωσής τους.
Στην κατεύθυνση αυτή φαίνεται να επενδύει η κυβέρνηση μέσω της ανασυγκρότησης του ΟΑΣΑ και θα κριθεί σύντομα εκ του αποτελέσματος.

Μοιραστείτε το!!!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Πρόσφατα


Ιανουάριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Πρωτοσέλιδα


Σχόλια