ΔΗΛΩΣΗ
Του Γιώργου Γαβρίλη
Αν. Προέδρου ΓΣΕΕ
Εκπρόσωπου των εργαζομένων στο ΔΣ του ΗΣΑΠ
Είναι μύθος και κυνικό ψέμα ότι οι συγκοινωνίες έχουν ελλείμματα.
Η κυβερνητική αναφορά περί ελλειμμάτων, τα κροκοδείλια δάκρυα για τον Έλληνα φορολογούμενο και οι δήθεν υψηλοί μισθοί των εργαζομένων υποκρύπτουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, τη μείωση των δρομολογίων, την ανάθεση εργασιών σε εργολάβους – αρπακτικά και την κατεδάφιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Οι κυβερνητικές εξαγγελίες επιμένουν να κρύβουν ακόμα και σήμερα ότι οι συγκοινωνίες σε όλο τον κόσμο, ιδιωτικές – δημόσιες ή μεικτού χαρακτήρα, επιδοτούνται από τον προϋπολογισμό, ενδεικτικά στην Ισπανία με 10,2 δις ευρώ, Τσεχία 1,2 δις ευρώ και αυτό το γνωρίζει και η Τρόικα.
Κρύβουν ότι οι ιδιωτικές μεταφορές στην Ελλάδα όπως πλοία, αεροπλάνα (άγονες γραμμές), ΟΑΣΘ, τους καταβάλλεται το 100% της προβλεπόμενης επιδότησης που ξεπερνά τα 280 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Αντίθετα αποσιωπούν ότι στις δημόσιες μεταφορές της Αθήνας καταβάλλεται μόνο το 18% της προβλεπόμενης επιδότησης παρόλο που πραγματοποιούν πάνω από 700 εκατομμύρια μετακινήσεις το χρόνο. Η δε επιδότηση που τους κατεβλήθη για το 2009 ήταν μόνο 113 εκατομμύρια ευρώ. Συνεχίζουν να αποσιωπούν ότι το Δημόσιο οφείλει από το 1998 όπως ορίζει ο Ν.2669 πάνω από 2,9 δις ευρώ και ότι η οφειλή αυτή καλύπτεται από έναν ασύμφορο δανεισμό που υποχρεώνει τις δημόσιες μεταφορές να πληρώσουν 1,3 δις για τόκους.
Αποσιωπούν ότι για εκείνη την οικονομική χρήση που κατεβλήθη το σύνολο της προβλεπόμενης επιδότησης επιχειρήσεις όπως οι ΗΣΑΠ παρουσίασαν λειτουργικό πλεόνασμα.
Αποσιωπούν ακόμα ότι δημόσιοι οργανισμοί που εξασφάλισαν ελεύθερη μεταφορά των υπαλλήλων τους ή ειδικών κατηγοριών πολιτών οφείλουν και δεν έχουν καταβάλλει πάνω από 500 εκατ. ευρώ στις συγκοινωνίες.
Μιλούν για διαφυγόντα έσοδα και εισιτηριοαποφυγή που πράγματι στερεί πολλά έσοδα όχι όμως για να την αντιμετωπίσουν αλλά μόνο και μόνο για να δικαιολογήσουν την είσοδο εργολάβων – αρπακτικών στον έλεγχο των εισιτηρίων.
ΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΟΥΝ
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πολιτικές που ασκήθηκαν διαχρονικά άφησαν πολλές σκουριές πάνω στις συγκοινωνίες. Όμως για όλα αυτά υπάρχει απόλυτη σιωπή όπως:
Για το σαθρό καθεστώς των υπερτιμημένων προμηθειών και υπερκοστολογημένων έργων.
Για τα δεκάδες εκατομμύρια σε μελέτες που έχουν μηδενική αξιοποίηση.
Για τους μοναδικούς προμηθευτές όλου του εξοπλισμού και του τροχαίου υλικού όπως είναι η αμαρτωλή SIEMENS.
Για το πελατειακό καθεστώς που συντηρείται διαχρονικά για να αναπαράγεται η κάθε φορά πολιτική ηγεσία.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΛΕΜΕ ΝΑΙ:
Σε ένα νέο μοντέλο οργάνωσης των συγκοινωνιών.
Στον εξορθολογισμό των δαπανών
Στην καταβολή της προβλεπόμενης επιδότησης
Στη μείωση των δαπανών.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ:
Στην αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.
Στην έσοδο των εργολάβων – αρπακτικών.
Στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών.
Στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Απέναντι στις καταστροφικές πολιτικές οι εργαζόμενοι οφείλουν και θα το κάνουν να αναντιστοιχίσουν τον δικό τους ενωτικό αγωνιστικό βηματισμό, όσοι όμως συνεχίσουν να επιδίδονται σε φιλοκυβερνητικά σκιρτήματα αναλαμβάνουν μεγάλες ευθύνες απέναντι στους εργαζόμενους και στο επιβατικό κοινό και το σοφότερο για όλους είναι να συμπορευθούν με την εκφρασμένη θέληση όλων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.
Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…
Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…
[…] ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ17 Οκτωβρίου 2022 […]
[…] […]
[…] συνδικάτο εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ που καλύπτει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, μετρό, […]