
Πειραιάς, 27/9/2023
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οι συμπολίτες μας ΑΜΕΑ και το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ |
Τον περασμένο Μάιο, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, του ΟΑΣΑ και του Υπερταμείου σε μια πανηγυρική φιέστα, ανακοίνωσαν ότι “Ο σταθμός του ηλεκτρικού και του μετρό στο Μοναστηράκι είναι πλέον απολύτως προσβάσιμος για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)”. Επειδή το ζήτημα της πρόσβασης στις αστικές συγκοινωνίες των εμποδιζόμενων ατόμων δεν προσφέρεται για εκμετάλλευση και με αφορμή το περιστατικό με συμπολίτη μας ΑΜΕΑ, ο οποίος προσπάθησε να επιβιβαστεί σε λεωφορείο στο οποίο δεν λειτουργούσε η ράμπα του ας δούμε την πραγματική εικόνα στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ:
- Κατά κανόνα στις εγκαταστάσεις της ΣΤΑΣΥ υπάρχει η στοιχειώδης υποδομή για να μπορούν να κινηθούν εμποδιζόμενοι* συμπολίτες μας. Προφανώς όμως αυτό δεν αρκεί.
- Οι συνάδελφοι που εργάζονται στο δίκτυο δεν έχουν λάβει κανενός είδους εκπαίδευση για διαχείριση των περιπτώσεων χρήσης του μέσου από εμποδιζόμενα άτομα, ιδιαίτερα συμπολίτες μας ΑΜΕΑ. Το ίδιο πρόβλημα αλλά σε υπερθετικό βαθμό υφίσταται όταν αντιμετωπίζονται από ανθρώπους ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης.
- Είναι άγνωστο αν στα συρτάρια της εταιρείας υπάρχουν διαδικασίες διαχείρισης περιπτώσεων πρόσβασης εμποδιζόμενων ατόμων έτσι ώστε η εκπαίδευση που αναφέραμε πριν να μπορεί να υλοποιηθεί.
- Οι ανελκυστήρες κατά πρώτο λόγο και οι κυλιόμενες κλίμακες κατά δεύτερο, που είναι οι υποδομές που χρειάζονται οι εμποδιζόμενοι συμπολίτες μας, ειδικά στην γραμμή των πρώην ΗΣΑΠ είναι κατασκευασμένες πριν την Ολυμπιάδα. Τα ανταλλακτικά τους είναι δυσεύρετα με αποτέλεσμα η αποκατάσταση των βλαβών τους να είναι από μακροχρόνια έως αδύνατη.
- Δεν υπάρχει αξιόπιστο σύστημα παρακολούθησης των βλαβών των ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων. Έτσι π.χ. ένας συμπολίτης μας ΑΜΕΑ μπορεί στον σταθμό επιβίβασης να πάρει την διαβεβαίωση από τους συνάδελφούς μας που εργάζονται εκεί, ότι στον προορισμό του θα βρει ανελκυστήρα αλλά όταν φτάσει εκεί να μην λειτουργεί.
- Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν υπάρχουν ράμπες επιβίβασης αμαξιδίων στους συρμούς. Αυτό δυσχεραίνει και πολλές φορές εμποδίζει την πρόσβαση σε συμπολίτες μας που κινούνται με αμαξίδιο.
- Υπάρχουν σταθμοί στους οποίους έχουν στηθεί περίπτερα ή καντίνες κλείνοντας ένα τμήμα της εξόδου των επιβατών (χαρακτηριστικό παράδειγμα η Καλλιθέα)
- Συνοψίζοντας η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δεν έχει σχεδιάσει την ανακαίνιση των παλαιών ανελκυστήρων. Δεν έχει διαδικασίες εκπαίδευσης του προσωπικού σε θέματα διαχείρισης και αντιμετώπισης των ΑΜΕΑ συμπολιτών μας κατά την παραμονή στο δίκτυό της ΣΤΑΣΥ. Η προμήθεια ραμπών πρόσβασης αμαξιδίων στους συρμούς έχει παραπεμφθεί στις καλένδες.
Ως εκ τούτου, εν έτη 2023 υπάρχουν σταθμοί που δεν είναι προσβάσιμοι από όλους.
Η πραγματική εικόνα, είναι απαξίωση και ταλαιπωρία και αυτή έπρεπε να είχε αλλάξει χτες.
Τελειώνοντας να ζητήσουμε συγγνώμη από τους συμπολίτες μας που ταλαιπωρούνται καθημερινά κατά την παραμονή στο εγκαταστάσεις της ΣΤΑΣΥ. Η εικόνα αυτή δεν μας τιμά.
Για την Διοίκηση
Ο Γεν. Γραμματέας | Ο Πρόεδρος |
Γ. Κολαΐτης | Π. Κοντογιάννης |
* Εμποδιζόμενα άτομα είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες, καθώς και τα άτομα με μειωμένες ικανότητες. Δηλαδή τα άτομα της τρίτης ηλικίας, οι έγκυες, τα προεφηβικά άτομα, τα άτομα με ασυνήθεις σωματικές διαστάσεις κλπ.
ΤΑ ΘΕΡΜΆ ΣΥΛΛΥΠΗΤΉΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ ΤΟΥ
[…] συνδικάτο εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ που καλύπτει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, μετρό, […]
Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…
Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…
[…] ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ17 Οκτωβρίου 2022 […]