Τον Μάρτιο του 2011 ψηφίστηκε ο νόμος 3920 για τη δήθεν εξυγίανση των Αστικών Συγκοινωνιών. Με εντελώς αυθαίρετο τρόπο, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία μελέτη, αποφάσισαν την υποχρεωτική μετάταξη 1.500 εργαζομένων -ουσιαστικά το “παρκάρισμα”- από τις αστικές συγκοινωνίες σε άλλες υπηρεσίες.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο απογύμνωσαν τις αστικές συγκοινωνίες από έμπειρο προσωπικό με 30 και 35 χρόνια προϋπηρεσία και μοναδική τεχνογνωσία.
Πριν καλά – καλά στεγνώσει το μελάνι αυτού του νόμου, ο οποίος ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί στο σύνολό του, προχωρούν σε νέο “κούρεμα” των εργαζομένων, οριζόντιο αυτή τη φορά.
Με το άρθρο 34 του “πολυνομοσχεδίου” (Ν. 4024/11) προβλέπεται η “αυτοδίκαιη” υπαγωγή στην εργασιακή εφεδρεία όσων εργαζομένων συμπληρώνουν έως το τέλος του 2013, 35 χρόνια ασφάλισης και δικαιούνται πλήρη σύνταξη.
Η “εργασιακή εφεδρεία” δεν είναι απλά συνώνυμο της απόλυσης, αλλά κάτι πιο επώδυνο. Ενώ στην απόλυση ο εργαζόμενος λαμβάνει τη νόμιμη αποζημίωση και παραπέμπεται στον ΟΑΕΔ (Ταμείο Ανεργίας), από τον οποίο λαμβάνει το επίδομα ανεργίας, στην περίπτωση της εργασιακής εφεδρείας λαμβάνει μόνο το 60% του βασικού μισθού του (λίγο πάνω από το επίδομα ανεργίας) με τη μόνη διαφορά ότι τώρα… αυτοχρηματοδοτείται. Στο τέλος ό,τι κατέβαλε ο εργοδότης του, συν τα ασφάλιστρα, συμψηφίζονται με το ποσό της αποζημίωσης που δικαιούται. Ανάλογα με τον χρόνο της εργασιακής εφεδρείας μπορεί να στερηθεί το σύνολο της αποζημίωσης που δικαιούται έπειτα από 35 χρόνια εργασίας.
Η νέα -οριζόντια αυτή τη φορά- μείωση του προσωπικού είναι βέβαιο ότι όχι απλά θα απογυμνώσει την εταιρεία, αλλά ουσιαστικά θα την καθηλώσει. Είναι πολύ πιθανό εάν ισχύσει αυτό το μέτρο στον ΗΣΑΠ, μετά την 1.1.2012 να μην υπάρχει δυνατότητα συντήρησης, -επισκευής-, υποστήριξης λειτουργίας και κίνησης των συρμών του “Ηλεκτρικού”. Εξίσου σημαντικά προβλήματα θα αντιμετωπίσουν τόσο το μετρό όσο και το τραμ. Για τους δύο αυτούς φορείς έχουν ζητηθεί ασφαλιστικά στοιχεία για 63 και 26 εργαζόμενους αντίστοιχα για να τους εντάξουν στην “εφεδρεία”.
Εκτός όμως από τα δεινά των “εφέδρων” το μάρμαρο καλείται να πληρώσει για άλλη μια φορά το ήδη ταλαιπωρημένο επιβατικό κοινό, το οποίο έχει υποστεί τα πάνδεινα ιδιαίτερα στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, λόγω των έργων αντικατάστασης των γραμμών αλλά και της έλλειψης προσωπικού από τις υποχρεωτικές μετατάξεις.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/12/2011
Το άρθρο αυτό θα το βρείτε εδώ
ΤΑ ΘΕΡΜΆ ΣΥΛΛΥΠΗΤΉΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ ΤΟΥ
[…] συνδικάτο εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ που καλύπτει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, μετρό, […]
Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…
Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…
[…] ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ17 Οκτωβρίου 2022 […]