Πειραιάς, 9/9/2016
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,
Η αρχή του Φθινοπώρου είναι ξεκίνημα νέων αγώνων. Ενωτικών, δυναμικών, αποφασιστικών αγώνων για να υπερασπιστούμε:
√ Τον Δημόσιο χαρακτήρα των Αστικών Συγκοινωνιών,
√ Την ανάπτυξη της ΣΤΑ.ΣΥ προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και του δημοσίου συμφέροντος
√ Την αξιοπρέπεια στη δουλειά μας, με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, σύγχρονο, δημοκρατικό και αναπτυξιακό Κανονισμό Προσωπικού και Οργανόγραμμα.
Αυτοί οι τρείς άξονες αποτελούν τα αδιαπραγμάτευτα ορόσημα της δράσης μας ενάντια στις μνημονιακές πολιτικές της ισοπέδωσης των εργασιακών δικαιωμάτων και του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας.
Γι’ αυτό, αντιταχθήκαμε σθεναρά, με όλες μας τις δυνάμεις, στη μνημονιακή επέλαση, δίνοντας, ταυτόχρονα, όποτε χρειάστηκε, αγώνες για να αποτρέψουμε ρουσφετολογικές, αδιαφανείς και διχαστικές πρακτικές αλλά και να υπερασπιστούμε την αναπτυξιακή λειτουργία της Εταιρίας.
Οι αγώνες μας ενάντια στον αναχρονιστικό Κανονισμό Προσωπικού και στο αντιαναπτυξιακό Οργανόγραμμα έπρεπε να είναι στοχοπροσηλωμένοι, συνεχείς και μεθοδικοί, ώστε να φέρουν αποτέλεσμα και να επέλθει συμφωνία με τη Διοίκηση για την αλλαγή τους, με στόχο να επικρατήσει η διαφάνεια και η αξιοκρατία.
Δυστυχώς, το προηγούμενο διάστημα, είχαμε πολλά πισωγυρίσματα από τον απερχόμενο διευθύνοντα σύμβουλο και επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι καταγγελίες μας και οι παρεμβάσεις μας ενάντια σε ενέργειές του, που στόχευαν στην κατάργηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων μας, υπονομεύοντας την ίδια την δουλειά μας.
Ειδικότερα, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο διαπιστώθηκε ότι εκτός από το σχέδιο των προτάσεων των Συνδικάτων για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας είχε σταλεί στο Υπουργείο και δεύτερο κείμενο εκ μέρους της προηγούμενης Διοίκησης, για το οποίο δεν είχε υπάρξει καμία ενημέρωση των Σωματείων…
Αυτή η αποκάλυψη ήταν καταλυτική, αφού αποδείχθηκε, πλέον, ξεκάθαρα ότι η προηγούμενη Διοίκηση παρόλο που στις προσκλήσεις της προς τα Σωματεία ισχυριζόταν ότι επιθυμεί έναν ειλικρινή διάλογο, υπονόμευε συστηματικά την προσπάθεια για υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Και δεν ήταν το μοναδικό δείγμα γραφής μιας Διοίκησης, που με την τοποθέτησή της, χρειάστηκε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα προκλητικά, επικίνδυνα και αναχρονιστικά, καθώς αντί να ξεκινήσει η συμφωνημένη αλλαγή του Κανονισμού και του Οργανογράμματος άρχισαν να γίνονται από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο προκηρύξεις για τη πλήρωση θέσεων με διάτρητες διαδικασίες, που παραβίαζαν ακόμα και αυτό τον Κανονισμό.
Μετά από τις τελευταίες εξελίξεις έχουμε προσέλθει σε διάλογο με τη νέα Διοίκηση και έχουμε ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας αλλά και την αλλαγή του Κανονισμού Προσωπικού και του Οργανογράμματος. Κρατάμε, δε, τη διαβεβαίωση της νέας Διοίκησης ότι η υπογραφή νέας ΣΣΕ αποτελεί το πρώτο μέλημά της και ότι επιθυμεί να υπάρχει εργασιακή ειρήνη.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Εάν η βελτίωση της θέσης μας ως εργαζόμενοι, με αξιοπρεπείς αμοιβές και συγκροτημένα δικαιώματα αποτελεί ένα βασικό διεκδικητικό άξονα για τα Σωματεία, η ανάπτυξη της ΣΤΑ.ΣΥ προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και η διατήρηση του Δημόσιου χαρακτήρα των Αστικών Συγκοινωνιών αποτελούν δύο ακόμα αδιαπραγμάτευτες θέσεις μας.
Γι’ αυτό, το λόγο από τη πρώτη συνάντηση με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο θέσαμε το θέμα του νόμου 4337 που περιλαμβάνει τα σχέδια του προηγούμενου Δ.Σ του ΟΑΣΑ υπό τον κ. Δημητριάδη και αφορά την συγχώνευση υπηρεσιών υπό τον ΟΑΣΑ.
Είναι προφανές ότι οι συγχωνεύσεις, που επιδιώκει να επιβάλει ο παραπάνω νόμος δεν αποτελούν παρά τη κερκόπορτα για να υπάρξει πλεονάζον προσωπικό και να ξεκινήσουν απολύσεις ή μετατάξεις, τις οποίες είδαμε να πραγματοποιούνται τα προηγούμενα χρόνια.
Παράλληλα, είναι ξεκάθαρο ότι η συγχώνευση υπηρεσιών θα δημιουργήσει ατελέσφορο γιγαντισμό υπηρεσιών, που θα οδηγήσει, με μαθηματική ακρίβεια, σε λειτουργική υποβάθμιση τη ΣΤΑ.ΣΥ και την ΟΣΥ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον επιβάτη.
Γι’ αυτούς τους λόγους είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή του μακιαβελικού σχεδίου υπονόμευσης του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, που εισήγαγε αυτός ο νόμος κατ’ απαίτηση των τοκογλύφων δανειστών της χώρας.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Ο αγώνας μας θα είναι συνεχής, πολύπλευρος, μεθοδικός και αποφασιστικός. Δεν πρόκειται να κάνουμε ούτε ένα βήμα πίσω στις βασικές αρχές μας. Θέλουμε τον διάλογο και το έχουμε αποδείξει. Είμαστε οι πρώτοι που επιδιώκουμε να μπει η ΣΤΑΣΥ σε αναπτυξιακή τροχιά.
Όμως, δεν θα διστάσουμε να βρεθούμε ξανά στον δρόμο των αγώνων για να υπερασπιστούμε τον Δημόσιο Χαρακτήρα των Αστικών Συγκοινωνιών, την αυτοτέλεια τη ΣΤΑ.ΣΥ και τις θέσεις εργασίας με συγκροτημένα δικαιώματα.
Αυτή την απόφασή μας κάνουμε ξεκάθαρη προς κάθε κατεύθυνση συμμετέχοντας στις κινητοποιήσεις της ΓΣΕΕ εν όψει των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Για τη Διοίκηση
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ε. Ρενιέρης Π. Κοντόγιαννης
ΤΑ ΘΕΡΜΆ ΣΥΛΛΥΠΗΤΉΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ ΤΟΥ
[…] συνδικάτο εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ που καλύπτει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, μετρό, […]
Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…
Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…
[…] ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ17 Οκτωβρίου 2022 […]