Αρχική » Άρθρα - Επικαιρότητα » Άρθρα - Επικαιρότητα 2010 » Έντονο παρασκήνιο για τη σύμβαση των 640 ευρώ της Χριστίνας Κοψίνη

Ανακοινώσεις


Δελτία τύπου


Αλληλογραφία


Επικαιρότητα

Έντονο παρασκήνιο για τη σύμβαση των 640 ευρώ της Χριστίνας Κοψίνη

Της Χριστινας Kοψινη

Εντονο παρασκήνιο αποκαλύπτεται πίσω από την πρώτη επιχειρησιακή σύμβαση που παρέκαμψε το υποχρεωτικό κατώφλι των 740 ευρώ της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μειώνοντας κατά 100 ευρώ τον βασικό μισθό των εργαζομένων που φυλάσσουν τους ΗΣΑΠ.

 

Το παρασκήνιο που προηγήθηκε της συγκεκριμένης σύμβασης, όπως αποτυπώνεται και στην αλληλογραφία που διαθέτει η «Κ», ανάμεσα σε εργολάβους στον χώρο των υπηρεσιών security, υπεργολάβους, ανασφάλιστους εργαζομένους, δημόσιες επιχειρήσεις, υπουργεία, συνδικάτα, επιθεωρητές Εργασίας, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η συμφωνία αυτή που, αν νομιμοποιηθεί, αλλάζει τα δεδομένα της εργατικής νομοθεσίας στη χώρα, δεν αποτελεί την αθώα και αυθόρμητη απάντηση της αγοράς στην κρίση.

Η σύμβαση των 640 ευρώ που συμφωνήθηκε τον Ιούνιο με την επίκληση των σοβαρών προβλημάτων της χώρας συμπίπτει χρονικά με την προσπάθεια που καταβάλλουν πολλοί εργολάβοι του Δημοσίου να βρουν νομότυπη οδό για να παρακάμψουν τους ελέγχους που τους εμποδίζουν να «χτυπούν» τους διαγωνισμούς του Δημοσίου με προσφορές κάτω του κόστους.

Στους ΗΣΑΠ, ιδιαίτερα μετά τη δολοφονική επίθεση κατά της συνδικαλίστριας Κ. Κούνεβα (εργαζόταν σε συνεργείο καθαριότητας), η επιτήρηση των εργολάβων γίνεται ασφυκτική καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την παράκαμψη των όρων της σύμβασης. Ομάδα υπαλλήλων ελέγχει σε τακτά χρονικά διαστήματα την τήρηση των βαρδιών, τους χρόνους έλευσης και τα χρονοδιαγράμματα. Εντατικοί είναι και οι έλεγχοι του ΣΕΠΕ. Επομένως, οι εταιρείες δεν μπορούν να αποκομίσουν εύκολα και χωρίς διοικητικές ποινές ή χρηματικά πρόστιμα τα οφέλη από την ανασφάλιστη εργασία και αναγκάζονται να τηρούν τα συμφωνηθέντα με τους ΗΣΑΠ χωρίς απόκλιση από τους όρους της σύμβασης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στους όρους του διαγωνισμού του 2008 αναφερόταν ρητώς ότι την ημέρα που θα ανοίξουν οι φάκελοι των εταιρειών, η σύγκριση για το εργολαβικό κόστος θα γίνεται με σημείο εκκίνησης το ύψος των μισθών που καθορίζεται από την κλαδική σύμβαση που έχει υπογραφεί στον χώρο της φύλαξης. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι οι ΗΣΑΠ απέρριψαν όσες εταιρείες υπέβαλαν προσφορές με εργατικό κόστος κάτω από τα όρια της κλαδικής σύμβασης αναγνωρίζοντας ίσως ότι τουλάχιστον 8.000 σε σύνολο 30.000 εργαζομένων στον κλάδο παραμένουν ανασφάλιστοι. Πράγματι, η G4S υποβάλλει προσφορά στην οποία περιλαμβάνεται κόστος ίσο με αυτό που προκύπτει από την κλαδική σύμβαση και μειοδοτεί στον διαγωνισμό αποδεχόμενη ότι θα παρέχει υπηρεσίες χωρίς κέρδος!

Αναλαμβάνει τη φύλαξη των ΗΣΑΠ στις 23.6.2008 και δεσμεύεται και σε αναπροσαρμογή των μισθών από την αύξηση που θα λάμβανε τα δύο επόμενα χρόνια. Η αύξηση ήταν ίση με την αύξηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή συν 2 ποσοστιαίες μονάδες. Συνεπώς στις 22.6.2009 εξασφάλισε μια αύξηση 0,5% +2% και στις 22.6.10 έλαβε 5,2%+2=7,2%.

Ταυτοχρόνως, η ίδια εταιρεία αναθέτει μέρη του έργου σε διάφορους υπεργολάβους, που δεν ήταν άλλοι από τις εταιρείες που είχαν αποκλειστεί από τον διαγωνισμό (εργαζόμενοι αυτών των εταιρειών παραμένουν απλήρωτοι έως σήμερα) και υποβάλλει για το 2010 νέα προσφορά στους ΗΣΑΠ. Το ίδιο χρονικό διάστημα η Ομοσπονδία Ιδιωτικών υπαλλήλων και η Ενωση Εργαζομένων και το Σωματείο Ηλεκτροδηγών ΗΣΑΠ υπενθυμίζουν με έγγραφά τους προς τον διευθύνοντα κ. Χ. Αραπατσάκο τις διαπιστώσεις των επιθεωρητών για σωρεία παραβιάσεων της αναδόχου, η οποία φέρεται να μην τηρεί τον όρο της σύμβασης «περί απαρέγκλιτης τήρησης των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας».

Η εταιρεία επιμένει, και προκειμένου να διασφαλίσει την ανανέωση της προμήθειας, έχοντας τώρα και την κάλυψη της ομοσπονδίας στον χώρο φύλαξης (της ΟΜΥΠΑΕ που προφασίστηκε ότι η επιχειρησιακή έγινε από τεχνικό λάθος) προτείνει ξανά μείωση του εργατικού κόστους κατά 100 ευρώ. Οι ΗΣΑΠ δεν συμφωνούν και επιμένοντας στην τήρηση της κλαδικής σύμβασης απορρίπτουν την προσφορά. Η G4S επιμένει. Καταθέτει τη σύμβαση στο υπουργείο Εργασίας και ζητεί να κηρυχθεί υποχρεωτική. Οι υπηρεσίες του Εργασίας διστάζουν και διχάζονται.

Οι ΗΣΑΠ αρνούνται. ΓΣΕΕ, Ενωση Εργαζομένων στους ΗΣΑΠ και Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων ζητούν να μην κηρυχθεί νόμιμη η σύμβαση από το υπουργείο και εγκαλούν την ΟΜΥΠΑΕ. Κι ενώ η διαδικασία εξέτασης της έκπτωσης του αναδόχου έχει ξεκινήσει να απασχολεί συνεδρίαση του Δ.Σ. των ΗΣΑΠ, ένα νεύμα από το υπουργείο Υποδομών συνιστά αυτοσυγκράτηση και επανεξέταση του θέματος με δεύτερη ματιά.

Ταυτοχρόνως εργαζόμενοι της εταιρείας πραγματοποιούν διαδήλωση έξω από τον χώρο που συνεδριάζει το Δ.Σ. ζητώντας να μην κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία, όπως είχε γίνει και με το προσωπικό της ΟΙΚΟΜΕΤ που χλεύαζε τις εκπροσώπους της ΠΕΚΟΠ (σωματείο της Κούνεβα), όταν στο πλαίσιο τριμερούς συνάντηση στο Εργασίας κατήγγειλαν παρατυπίες στον τρόπο υπολογισμού των βαρέων και ανθυγιεινών. Τυχαίο; Δεν νομίζουμε.

 

Μοιραστείτε το!!!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Η Εφημερίδα μας



Πρόσφατα


Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Πρωτοσέλιδα


Σχόλια

  1. Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…

  2. Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…


Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com