
Πέμπτη , 17 /2/2022
Στις 17 Φεβρουαρίου 1869 η Ανώνυμη Εταιρία του «Απ’ Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» – Σ.Α.Π. Α.Ε. πραγματοποιεί το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του Αστικού Σιδηροδρόμου της Πρωτεύουσας του Ελληνικού Κράτους αλλά και του Σιδηρόδρομου στην Ελλάδα.
Χρειάστηκαν 12 χρόνια εργασιών για να γίνει από το μηδέν η πρώτη γραμμή μήκους 8 ½ χιλιομέτρων που ένωνε το Θησείο με τον Πειραιά.
Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν σε πανηγυρική ατμόσφαιρα και οι πρώτοι επιβάτες ήταν τα επίσημα πρόσωπα της εποχής αυτής. Η Βασίλισσα Όλγα, ο Πρωθυπουργός Ζαΐμης, υπουργοί, διπλωμάτες, στρατιωτικοί.
Η ατμομηχανή έσερνε έξι βαγόνια και χρειαζόταν περίπου 20 λεπτά για να κάνει την διαδρομή. Όμως οι δυο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς είχαν πλέον ενωθεί.

Από τότε ακούραστα ο Αστικός Σιδηρόδρομος – Μετρό πλέον, συνεχίζει να επεκτείνεται και να ενώνει συνοικίες και γειτονιές, να κάνει τις αποστάσεις «μικρότερες» τις διαδρομές γρηγορότερες.
Σήμερα, 153 χρόνια μετά το πρώτο δρομολόγιο, το Μετρό της Αθήνας έχει 64 σταθμούς σε τρεις γραμμές. Σύντομα, με την παράδοση του τελευταίου κομματιού της επέκτασης της γραμμής του αεροδρομίου προς τον Πειραιά , οι 64 σταθμοί θα γίνουν 67. Στον μέλλον θα υπάρχει ακόμα μια γραμμή με 15 σταθμούς και στα σχέδια της επέκτασης υπάρχουν και άλλες γραμμές, πρόσθετοι σταθμοί στις υπάρχουσες γραμμές κ.α.

Αναπόσπαστο κομμάτι πια της πρωτεύουσας, ο Αστικός Σιδηρόδρομος ρυθμίζει την καθημερινότητα της μεγαλούπολης σε τέτοιο βαθμό, που το έργο του αποκτά κοινωνικές προεκτάσεις. Η «υγεία» της πόλης ρυθμίζεται σε τέτοιο βαθμό από τις συγκοινωνίες της, καθιστώντας τες μετρήσιμο παράγοντα παροχής κοινωνικού έργου.
Η κινητήριος δύναμη όλης αυτής της πορείας ήταν οι εργαζόμενοι. Χωρίς τον ιδρώτα και τον κόπο τους τίποτα δεν θα μπορούσε να γίνει. Ασταμάτητα, 365 ημέρες τον χρόνο 24 ώρες το 24ωρο οι άνθρωποι της ΣΤΑΣΥ παλεύουν για να στηρίξουν όλη αυτή την απαίτηση της πόλης.
Για να είναι άξιος συνεχιστής ο Αστικός Σιδηρόδρομος χρειάζεται στήριξη. Χρειάζεται προσλήψεις εργαζομένων, για να στελεχώσει τα τμήματά του. Χρειάζεται περισσότερους νέους συρμούς. Χρειάζεται γρηγορότερες διαδικασίες στην προμήθεια των ανταλλακτικών. Χρειάζεται να αναγνωριστεί το έργο που παράγει και να εξαιρεθεί από τα γραφειοκρατικά δεσμά των μνημονίων. Και αυτό πρέπει να γίνει άμεσα. Για να μην καταρρεύσει το σύστημα, για να μπορεί η αυριανή μέρα να είναι ακόμα καλύτερη για την πόλη.
Για τη Διοίκηση
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Π. Κοντογιάννης Γ. Κολαϊτης
[…] συνδικάτο εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ που καλύπτει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, μετρό, […]
Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…
Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…
[…] ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ17 Οκτωβρίου 2022 […]
[…] […]