Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι ,
Το τελευταίο δεκαήμερο υπάρχει έντονη φημολογία και δικαιολογημένη αναστάτωση στους χώρους εργασίας, για τις επικείμενες υποχρεωτικές μετατάξεις α΄ φάσης. Η Διοίκηση του Σωματείου, καταβάλει όλες αυτές τις μέρες συνεχείς προσπάθειες προκειμένου να διευκρινίσει το όλο θέμα και να αποτρέψει τη δυσμενή αυτή εξέλιξη.
Συναντήσαμε τον Πρόεδρο της ΣΤΑΣΥ κ. Σπυράκο, ο οποίος δήλωσε ότι αγνοεί το όλο θέμα. Εξέφρασε μάλιστα την προσωπική του άποψη ότι κρίνει πως δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό άποψη την οποία, κατά δήλωσή του, θα μεταφέρει και στο Υπουργείο. Συναντήσαμε τον Σύμβουλο του Υπουργού Υποδομών κ. Ραγκούση, του εκθέσαμε για άλλη μια φορά την κατάσταση για το θέμα των μετατάξεων και του επιδώσαμε σχετικό Υπόμνημα για τον Υπουργό, απόσπασμα του οποίου ακολουθεί στο τέλος της ανακοίνωσης, ζητώντας να σταματήσει άμεσα η διαδικασία των μετατάξεων.
Παρά τις προσπάθειές μας, το όλο θέμα επίσημα καλύπτεται από άκρα μυστικότητα, ενώ ανεπίσημα από πληροφορίες και διαρροές, γνωρίζουμε ότι η διαδικασία έχει προχωρήσει και βρίσκεται στη φάση της δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Σύμφωνα και με έγγραφο του Υπουργείου Πολιτισμού που ζητάει στοιχεία ΑΦΜ , για 144 συναδέλφους (χωρίς να αναφέρει ονόματα), έχει υπογραφεί από τις 14 Ιουλίου 2011, με κοινή υπουργική απόφαση, για τις υποχρεωτικές μετατάξεις α΄ φάσης.
Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά ότι ο προηγούμενος Γεν. Γραμματέας του Υπ. Μεταφορών ο κ. Τσιόκας, φρόντισε, πριν τη δίωξη- απομάκρυνσή του από το Υπουργείο, να ολοκληρώσει το «έργο του», για τις υποχρεωτικές μετατάξεις από τους ΗΣΑΠ, τις οποίες με εμπάθεια και τυφλό πολιτικό φανατισμό, με τη σύμφωνη γνώμη και του προηγούμενου Υπουργού κ. Ρέππα, επέβαλαν στο νόμο για τις συγκοινωνίες.
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι ,
Σε συνάντηση το απόγευμα της Δευτέρας 29 Αυγούστου του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου της ΣΤΑΣΥ, με τους Προέδρους όλων των Σωματείων της ΣΤΑΣΥ Α.Ε, κοινοποιήθηκαν τα σχέδια του νέου οργανογράμματος της νέας Εταιρείας και του νέου Κανονισμού Προσωπικού έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Σωματείου μας www.isap-union.gr (βλέπε ανακοινώσεις ).
Όπως μάλιστα μας ανακοίνωσε ο Δ/νων Σύμβουλος, στις προβλεπόμενες ημερομηνίες του Νόμου, δηλαδή την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011, θα προχωρήσουν σε συνεδρίαση και απόφαση του Δ.Σ. της Εταιρίας, προκειμένου να τους οριστικοποιήσουν(!) χωρίς να προηγηθεί καμία διαβούλευση, χωρίς να αφήσουν κανένα περιθώριο διαλόγου, αγνοώντας επιδεικτικά τους εργαζόμενους, τις απόψεις, τις παρατηρήσεις ή τις προτάσεις τους .
Ως φαίνεται διάφορες σκοπιμότητες, ή ενδεχομένως κάποιες φωτογραφικές τακτοποιήσεις ημετέρων δεν μπορούν να περιμένουν… Σπεύδουν άρον-άρον, με διαδικασία ΕΞΠΡΕΣ, για να προλάβουν τις αντιδράσεις των εργαζομένων, να ανατρέψουν μονομερώς και με βίαιο τρόπο όλο το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, και τους Κανονισμούς Προσωπικού που ισχύουν για δεκαετίες, οι οποίοι για να τροποποιηθούν, έπρεπε μέχρι σήμερα να είχαν και την σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων .
Αυτά σε συνδυασμό και με την μονομερή καταγγελία όλων των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, των Διαιτητικών Αποφάσεων, των Διμερών Συμφωνιών κλπ., σύμφωνα με έγγραφο που μας κοινοποίησαν στις 25/7/2011, έρχονται να ολοκληρώσουν το καταστροφικό τους έργο και να αποδομήσουν εκ θεμελίων όλο το οικοδόμημα των θεσμικών, οικονομικών, εργασιακών, ασφαλιστικών και επιμέρους ρυθμίσεων και κατακτήσεων των εργαζομένων. Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων για υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης από μηδενική βάση, θα γίνει με το πιστόλι στον κρόταφο!!. Εάν δεν συμφωνήσουμε στο σχέδιό τους, θα νομοθετήσουν εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος και πάλι μονομερώς!!!!
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι ,
Όλα αυτά τα καταιγιστικά μέτρα, ισοπέδωσης κάθε έννοιας δημοκρατίας, ελευθερίας, αξιών, εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων δεκαετιών, δεν έχουν προηγούμενο σε ημέρες Αστικής Δημοκρατίας στη χώρα μας. Η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα και το επίπεδο ζωής, δεν περιορίζεται μόνο στους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Επεκτείνεται σε όλους τους εργαζόμενους της χώρας και τους συνταξιούχους είτε του Δημοσίου είτε του Ιδιωτικού Τομέα, μέσα από συνεχή μέτρα, που προβλέπονται στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, μειώσεις μισθών και συντάξεων και συνεχόμενων φορολογικών επιδρομών και απολύσεων εργαζομένων. Με έκτακτες εισφορές, αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, αύξηση του ΦΠΑ, των λογαριασμών ΔΕΚΟ, τις δόσεις των δανείων, τη μείωση του αφορολόγητου, αλλά και νέα μέτρα που σύντομα θα ακολουθήσουν, οδηγούν χιλιάδες νοικοκυριά σε απόγνωση. Η πολιτική αυτή και τα μέτρα αυτά μπορούν να εξομοιωθούν ή και να ταυτιστούν μόνο με πολιτικές και αντίστοιχα μέτρα που έχουν λάβει δικτατορικά και φασιστικά καθεστώτα στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική.
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι ,
Μόνο η οργανωμένη αντίσταση και αντεπίθεση όλων των εργαζομένων, του λαού και των Συνδικάτων μπορούν και πρέπει να αποτρέψουν αυτή τη λαίλαπα που απειλεί να οδηγήσει ολόκληρες ομάδες του πληθυσμού στην εξαθλίωση.
Οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ αλλά και στη νέα Εταιρία ΣΤΑΣΥ, δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια. Θα αντιδράσουμε με κάθε τρόπο και κάθε μέσο απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα με απεργιακούς αγώνες και άλλες δυναμικές κινητοποιήσεις, αλλά και με προσφυγή στη Δικαιοσύνη, όπου χρειάζεται. Οι Διοικήσεις των Σωματείων του χώρου μας θα συνεδριάσουν την Τετάρτη 31 Αυγούστου και στη συνέχεια σε κοινή σύσκεψη με τα Σωματεία όλων των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, θα καθορίσουμε την παραπέρα στάση μας.
Γι΄ αυτό σας καλούμε όλους σε αγωνιστική επαγρύπνηση. Να δώσουμε την απάντηση που πρέπει και με όλους τους τρόπους, σε όλους αυτούς που επιχειρούν να ισοπεδώσουν τους εργαζόμενους και την κοινωνία με τέτοιες πρακτικές και μεθοδεύσεις και να επιβάλουν ένα εργασιακό μεσαίωνα.
Γιατί δεν θα σταματήσουν, αν δεν τους σταματήσουμε…
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Η Διοίκηση
Υ.Γ 1ο Μέσα σε μία ημέρα η Διοίκηση του ΙΚΑ αποφάσισε να κλείσει τις υπηρεσίες του Ταμείου Συντάξεων και να τις μεταφέρει στους Αμπελοκήπους μαζί με το Ταμείο Γεωργικών Συν/σμών. Το θέμα αυτό θα αντιμετωπισθεί δυναμικά από τα Σωματεία Εργαζομένων και Συνταξιούχων τις επόμενες ημέρες. Θα ενημερωθείτε με σχετικό μήνυμα (SMS).
Υ.Γ 2ο Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να πάρουν μέρος στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στη ΔΕΘ, να το δηλώσουν στο Σωματείο μέχρι τη Δευτέρα 5/9. Η μεταφορά μας θα γίνει με πούλμαν το Σάββατο 10/9 και θα υπάρχει διανυκτέρευση . Η επιστροφή θα πραγματοποιηθεί την επόμενη ημέρα .
Απόσπασμα του Υπομνήματος
Προς
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
κ. Ι. Ραγκούση
25/8/2011
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
-Γεν. Γραμματέα Υπουργείου
κ. Α. Μπουρδάρα
-Πρόεδρο & Δ/ντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ Α.Ε
κ. Β.- Ι. Σπυράκο
Κύριε Υπουργέ,
Με το παρόν έγγραφό μας θέλουμε να σας κάνουμε γνωστό το θέμα των μετατάξεων προσωπικού, από τους συγκοινωνιακούς φορείς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και ιδιαίτερα από την πρώην Α.Ε ΗΣΑΠ, σε άλλους φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 3920/2011.
……Όπως είναι γνωστό, το πλεονάζον προσωπικό της «α΄ φάσης» στους ΗΣΑΠ καθορίστηκε σε 340 εργαζομένους (άρθρο 8 παρ. 1 εδ. ζ΄ ν. 3920/2011) και ο αριθμός αυτός μειώθηκε λόγω συνταξιοδοτήσεων, από την 1.10.2010 έως την 3.3.2011 (ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου), σε 224 εργαζομένους. Για το αυθαίρετο του ανωτέρω αριθμού των 340 «πλεοναζόντων», αλλά και των από την 3.3.2011, 224 «πλεοναζόντων», έχουμε κάνει λόγο σε προγενέστερα έγγραφά μας, υποστηρίζοντας ότι οι ΗΣΑΠ είχαν ήδη τα τελευταία έτη μειώσει το προσωπικό τους από 1.700 περίπου άτομα σε 1.000 και ότι προσφάτως (Νοέμβρης 2010) ήλθαν με μετάταξη 41 εργαζόμενοι από την πρώην «Ολυμπιακή», μετά από αίτημα των ΗΣΑΠ, γιατί πράγματι υπήρχαν υπηρεσιακές ανάγκες, ανατρέποντας το επιχείρημα περί δήθεν πλεονάζοντος προσωπικού.
……….Αίτημα για εθελοντική μετάταξη υπέβαλλαν 56 εργαζόμενοι, μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τον αριθμό του «πλεονάζοντος» προσωπικού «α΄ φάσης» σε 168 εργαζομένους (224 – 56).
Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι, σύμφωνα με την πρόβλεψη της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 9 ν. 3920/2011, από τη διαδικασία μετάταξης εξαιρούνται όσοι εργαζόμενοι θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης και αποχωρούν κατά το χρονικό διάστημα από την 3.3.2011 (έναρξη της ισχύος του νόμου) έως και την 3.9.2011 (6 μήνες μετά την έναρξη της ισχύος του νόμου).
Ο αριθμός αυτός ανέρχεται σήμερα σε 52 άτομα. Ωστόσο, σύμφωνα με ερμηνεία που προφορικά δόθηκε, ο αριθμός όσων αποχώρησαν μετά την 3/3/2011 δεν αφαιρέθηκε από τον συνολικό αριθμό των 340, αλλά ουσιαστικά προστέθηκε. Αφαιρέθηκε μόνο ο αριθμός αυτών που αποχώρησαν έως τις 2/3/2011!! Η ερμηνεία αυτή είναι αντίθετη στις διατάξεις του Νόμου .
Βάσει των ανωτέρω αριθμητικών δεδομένων σήμερα ο αριθμός του «πλεονάζοντος» προσωπικού θα πρέπει να ανέρχεται σε μόλις 116 εργαζόμενους ήτοι: (340 – 116 συνταξιοδοτηθέντες από 1.10.2010 – 56 αιτήσεις οικιοθελούς μετάταξης – 52 συνταξιοδοτούμενοι έως 3.9.2011) και όχι 168.
Οι 116 αυτοί εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ, αριθμός για τον οποίον επιμένουμε να θεωρούμε ότι είναι αυθαίρετος και ότι εξήχθη εντελώς πρόχειρα, οδηγούνται σε υποχρεωτική μετάταξη στο πλαίσιο της «α΄ φάσης» χωρίς να έχει προηγηθεί καμία μελέτη και καταγραφή των αναγκών της πρώην ΗΣΑΠ ΑΕ, αφού ουδέποτε ερωτήθη, χωρίς να έχει γίνει καμία μελέτη για τις ανάγκες του νέου φορέα (ΣΤΑΣΥ), που προέκυψε μετά την συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων ΜΕΤΡΟ – ΗΣΑΠ – ΤΡΑΜ, και χωρίς να έχουν καθοριστεί τα κριτήρια, βάσει των οποίων κάποιοι εργαζόμενοι θα οδηγηθούν στην υποχρεωτική μετάταξη, έναντι άλλων συναδέλφων τους που θα παραμείνουν. Το τελευταίο, μάλιστα, στοιχείο, ήτοι αυτό της έλλειψης των κριτηρίων προς μετάταξη, είναι που καθιστά την όλη διαδικασία δικαστικά ελέγξιμη και ακυρωτέα.
Ωστόσο, πέραν των ανωτέρω ενστάσεων ή αντιρρήσεων, εμμένουμε στην άποψη ότι οι δικαστικές διαμάχες πρέπει να αποτελούν την ύστατη και όχι την πρωτεύουσα λύση.
…….. προτείνουμε τα εξής : σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας και τις σχετικές εκτιμήσεις, στο διάστημα έως το τέλος του τρέχοντος έτους ή και λίγο μετά, ήτοι έως και τις αρχές του έτους 2012 θα αποχωρήσουν από τους ΗΣΑΠ, λόγω συνταξιοδότησης, περίπου 120 εργαζόμενοι, δηλαδή αριθμός μεγαλύτερος με τους εναπομένοντες προς μετάταξη «πλεονάζοντες» εργαζομένους.
Εξ αυτού του λόγου, εάν το διάστημα των 6 μηνών από την έναρξη της ισχύος του νόμου, που προβλέπεται στη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 9 του ν. 3920/2011 για την εξαίρεση από τη μετάταξη των μελλόντων να συνταξιοδοτηθούν, γίνει 12 μήνες (με Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με την εξουσιοδοτική διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 3920/2011), τότε ο αριθμός των εργαζομένων, που θα συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και θα αποχωρήσουν έως την 31.3.2012, υπολογίζεται ότι θα υπερκαλύψει τον αριθμό των 116 «πλεοναζόντων» εργαζομένων.
Κατά τον τρόπο αυτό ……….. δεν θα απαιτηθεί να γίνει καμία αναγκαστική μετάταξη «α΄ φάσης» και θα αποφευχθούν οι ακραία βλαπτικές συνέπειες σε βάρος των εργαζομένων των ΗΣΑΠ με τη μεγαλύτερη προϋπηρεσία, δοθέντος ότι αυτοί θα είναι, σύμφωνα με το νόμο, οι προηγούμενοι στις αναγκαστικές μετατάξεις.
Επίσης, θέτουμε υπ’ όψη σας τα εξής :
Η νέα εταιρεία (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.), όπως όλοι γνωρίζουν, έχει άμεσες και σοβαρές ανάγκες σε προσωπικό Λειτουργίας. Από την άλλη πλευρά, οι προσλήψεις προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ για την κάλυψη των ελλείψεων στην Λειτουργία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες. Περαιτέρω, το νέο προσωπικό, όταν τελικώς προσληφθεί, θα απαιτηθεί να υποστεί πολυδάπανη και χρονοβόρα εκπαίδευση προκειμένου να αναλάβει τα καθήκοντά του και να αποκτήσει την ανάλογη τεχνογνωσία .
Αν τα παραπάνω συνδυασθούν με το γεγονός ότι, αφενός, πολλοί από τους συναδέλφους που υποτίθεται πως πρέπει αναγκαστικώς να μεταταγούν, προέρχονται από υπηρεσίες λειτουργίας της εταιρείας και, αφετέρου, οι υπόλοιποι θα χρειαστεί να στελεχώσουν κενές θέσεις λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού, προκύπτει ξεκάθαρα ότι η διατήρηση των εργαζόμενων αυτών στην υπηρεσία :
1. διευκολύνει την νέα εταιρεία στην άμεση και αποτελεσματική κάλυψη των ελλείψεων προσωπικού που αντιμετωπίζει,
2. είναι η λιγότερο δαπανηρή λύση, διότι αποφεύγονται περιττά έξοδα και χρόνος εκπαίδευσης νέων εργαζομένων,
3. είναι η πλέον ορθή κοινωνικά λύση, διότι δεν προκαλεί κανενός είδους κοινωνική αναστάτωση.
Εάν παρ΄ ελπίδα, δεν γίνουν αποδεκτά όλα τα παραπάνω…….. , προτείνουμε εκ νέου να δοθεί η δυνατότητα στους εργαζόμενους των ΗΣΑΠ-ΑΜΕΛ και ΤΡΑΜ, για νέες εθελοντικές μετατάξεις…
Κύριε Υπουργέ,
Σε σχέση με την οικονομική κατάσταση της Εταιρίας και τις δαπάνες μισθοδοσίας των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ, στοιχεία τα οποία υπήρξαν αντικείμενο συζήτησης κατά την ψήφιση του Νόμου 3920, …….. η οικονομική κατάσταση και τα οικονομικά μεγέθη της Εταιρίας έχουν βελτιωθεί θεαματικά, γεγονός το οποίο τροποποιεί τους όρους διεξαγωγής της οποιασδήποτε συζήτησης σήμερα . Εν όψει όλων των ανωτέρω φρονούμε ότι πρέπει να επικρατήσει η λογική και η αναζήτηση λύσης, ………. Οι αναγκαστικές μετατάξεις της «α΄ φάσης» σχεδιάστηκαν εσφαλμένα και σήμερα, αποκαλύπτονται όλα τα ελαττώματα του σχεδιασμού τους. Με τις λύσεις που προτείνουμε, είναι δυνατόν να επιτευχθεί ο επιδιωκόμενος σκοπός, με σχετικά ήπιο τρόπο, έτσι ώστε, το επόμενο διάστημα, να κριθεί με ασφαλή κριτήρια, ποιό θα είναι το απαιτούμενο προσωπικό του νέου συγκοινωνιακού φορέα ΣΤΑΣΥ Α.Ε.
Η Διοίκηση
Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…
Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…
[…] ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ17 Οκτωβρίου 2022 […]
[…] […]
[…] συνδικάτο εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ που καλύπτει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, μετρό, […]