ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Πλατεία Λουδοβίκου 1 Μέγαρο ΗΣΑΠ, 185.31 Πειραιάς
Τηλέφωνα: 210.41.79.965 – 210.41.79.482 Fax: 210.41.26.322
Web:http://www.stasy-union.gr E-mail:info@stasy-union.gr
Αριθ. Πρωτ. 84
Πειραιάς, 16/11/2017
Προς
Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου Ο.Α.Σ.Α
κ. Αναστάσιο Ταστάνη
Διευθύνοντα Σύμβουλο Ο.Α.Σ.Α
κ. Ιωάννη Σκουμπούρη
Πρόεδρο Δ.Σ ΣΤΑ.ΣΥ
κ. Σταύρο Στεφόπουλο
Διευθύνοντα Σύμβουλο ΣΤΑ.ΣΥ
κ. Γεώργιο Θωμόπουλο
Γενικό Διευθυντή Λειτουργίας
κ. Νικόλαο Αλεξαντωνάκη
Αν. Γενικό Διευθυντή Λειτουργίας
κ. Ιωάννη Στεφανή
Διευθυντή Κομίστρου & Ασφάλειας Δικτύου
κ. Σπύρο Μπράτσο
Γενικό Διευθυντή Οικονομικών, Υποστηρικτικών και Οικονομικών Υπηρεσιών
κ. Ευρυβιάδη Αντζουλάτο
Κοινοποίηση
Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
κ. Χρήστο Σπίρτζη
Σχετ. έγγραφά μας: υπ’ αριθμ. πρωτ. 90/3.10.2016, 36/12.5.2017, 42/23.5.2017, 48/13.6.2017, 54/17.7.2017, 57/4.8.2017, 67/27.9.2017.
Κύριοι ,
Αναγκαζόμαστε, για μια ακόμα φορά, να επανέλθουμε στο τεράστιο θέμα της μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, καθώς διαπιστώνουμε με θλίψη ότι τα προβλήματα, που ταλαιπωρούν τους επιβάτες και τους εργαζόμενους, συνεχίζονται, υπονομεύοντας το μέλλον των δημόσιων συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου, εν όψει μάλιστα της ένταξης του ΟΑΣΑ και των δύο εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΣΤΑ.ΣΥ. και Ο.Σ.Υ) στην Εταιρία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ).
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε με τα παραπάνω σχετικά έγγραφά μας θέσαμε, εγκαίρως, όσα προβλήματα διαπιστώνονταν από συναδέλφους μας εκδότες κατά το πιλοτικό στάδιο λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Είναι γεγονός ότι μετά από έντονες παρεμβάσεις μας ελάχιστα απ’ αυτά επιλύθηκαν.
Ωστόσο, τα περισσότερα παρέμειναν εκκρεμή και με τη λήψη εσπευσμένων αποφάσεων για την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έγιναν «εκρηκτικά», απειλώντας την επιτυχία του νέου συστήματος, το οποίο στηρίζουμε, θεωρώντας ότι μπορεί να είναι προς όφελος της ανάπτυξης των δημόσιων συγκοινωνιών.
Παρότι θα μπορούσαμε να δηλώνουμε απλά δικαιωμένοι για τις εξελίξεις, που είχαμε προβλέψει, δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Οι θλιβερές εικόνες με τις τεράστιες «ουρές» στους σταθμούς της ΣΤΑ.ΣΥ και οι εντάσεις μεταξύ επιβατών και εργαζόμενων πρέπει να εξεγείρει όλους όσους αντιμετωπίζουν με αίσθημα ευθύνης το παρόν και το μέλλον των δημοσίων συγκοινωνιών.
Και επειδή το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να παρεμβαίνει, να προτείνει και να διεκδικεί λύσεις για αυτά τα κρίσιμα θέματα, επανερχόμαστε για να σας γνωστοποιήσουμε μια σειρά από προβλήματα, που διαπιστώνουν συνάδελφοι εκδότες, στην διάρκεια της εργασίας τους και απαιτούν άμεσες λύσεις:
1. Είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρχουν από σήμερα κιόλας γραπτές κοινές οδηγίες από ΟΑΣΑ και ΣΤΑ.ΣΥ προς τους εργαζόμενους για όλα τα θέματα, που αφορούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Οι αλληλοσυγκρουόμενες προφορικές εντολές το μόνο που έχουν ως αποτέλεσμα είναι να μετακυλύουν το βάρος της ευθύνης των δυσλειτουργιών στις πλάτες των εργαζόμενων, που κινδυνεύουν να βρεθούν υπόλογοι χωρίς να ευθύνονται.
Για παράδειγμα: Ο ΟΑΣΑ έχει ανακοινώσει ότι για την αντικατάσταση προσωποποιημένης κάρτας είναι υποχρεωτική η καταβολή δύο (2) ευρώ. Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν έχει δώσει τέτοια εντολή. Τι ισχύει τελικά;
Είναι ξεκάθαρο ότι για όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις δεν θα ανεχτούμε καμία μετατόπιση ευθύνης σε οποιοδήποτε συνάδελφο.
2. Το νευραλγικό Κέντρο Διαχείρισης Φορέα, καθώς δεν έχει στελεχωθεί, παραμένει ένα.. άδειο πουκάμισο, με αποτέλεσμα μια σειρά από σοβαρότατα ζητήματα να παραμένουν «ανοιχτά» και να προκαλούν πρόσθετα βάρη στους εργαζόμενους. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα εξής:
- Εάν διαπιστωθεί κάποια οικονομική διαφορά μεταξύ των χρημάτων του ταμείου και του συστήματος έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν υπάρχει δυνατότητα εξέτασης τυχόν λάθους του συστήματος. Έτσι, εάν εμφανίζεται πλεόνασμα τα χρήματα αποδίδονται στην εταιρεία αλλά εάν εμφανίζεται έλλειμμα από διπλοχρέωση του συστήματος ή άλλη αιτία το επιβαρύνεται ο εκδότης!
- Δεν υπάρχει διαδικασία/υπεύθυνος για τη συντήρηση των συστημάτων έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου αν και προβλέπεται ότι με την έκδοση 1.000 καρτών πρέπει να γίνεται μικρό σέρβις και μεγάλο σέρβις μετά την έκδοση 5.000 καρτών.
- Δεν υπάρχει διαδικασία για την αντικατάσταση/ τοποθέτηση αναλώσιμων (ρολά εισιτηρίων, μελανοταινίες κ.α.) στα μηχανήματα έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
- Δεν υποστηρίζεται το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου καθ’ όλη την διάρκεια της λειτουργίας των συρμών, με προσωπικό, που είναι αρμόδιο για την άμεση επίλυση προβλημάτων σχετικά με την καταμέτρηση και διακίνηση εισιτηρίων και χρημάτων.
3. Υπάρχουν σε εκκρεμότητα σοβαρότατα ζητήματα, σχετικά με την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων. Και συγκεκριμένα:
- Δεν έχει πραγματοποιηθεί η σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με τις πύλες, ώστε σε έκτακτα περιστατικά (φωτιά, ατύχημα κ.α) να εκκενώνεται γρήγορα η αποβάθρα και να μην εγκλωβίζονται επιβάτες και εργαζόμενοι μέσα στους σταθμούς.
- Δεν έχουν τοποθετηθεί στη Γραμμή 1 υπεύθυνοι σταθμών, ώστε να διασφαλίζεται ο έλεγχος των πυλών σε περιστατικά έκτακτης ανάγκης.
4. Διαπληκτισμούς και εντάσεις μεταξύ εργαζόμενων και επιβατών δημιουργούνται από μια σειρά εκκρεμή θέματα, όπως:
- Η αδυναμία αντικατάστασης κάθε τύπου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ακόμα και εάν διαπιστωθεί ότι δεν είναι λειτουργικό, οποιαδήποτε στιγμή μετά την αγορά του.
- Η έλλειψη POS στα εκδοτήρια, ώστε να γίνονται ηλεκτρονικές πληρωμές.
- Η απώλεια του χρηματικού υπόλοιπου σε μια προσωποποιημένη κάρτα, σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή φθοράς καθώς η καινούργια είναι «μηδενική».
- Η αδυναμία παρακολούθησης της πορείας ενός φακέλου με δικαιολογητικά για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας, αφού δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης αποδεικτικού παραλαβής.
- Επίσης, προβλήματα έχουν αρχίσει να δημιουργούνται επειδή σε προσωποποιημένη κάρτα που παραλαμβάνει ταχυδρομικά ο δικαιούχος δεν είναι εύκολη η δυνατότητα διόρθωσης οποιουδήποτε λάθους.
- Οι σοβαρές δυσλειτουργίες στο λογισμικό μεταξύ του εκδοτηρίου, της πύλης και του μηχανήματος του ελεγκτή, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται περιστατικά, στα οποία το ίδιο εισιτήριο να μην «διαβάζεται» στην πύλη εισόδου ή να κρίνεται άκυρο από το μηχάνημα του ελεγκτή.
- Η δυσλειτουργία της αδυναμίας ελέγχου από τον επιβάτη για το υπόλοιπο του χρόνου ισχύος του εισιτηρίου (90’).
- Η έλλειψη ενημέρωσης των επιβατών για θέματα σχετικά με την έναρξη εφαρμογής του νέου συστήματος.
Για παράδειγμα, ο ΟΑΣΑ προχώρησε σε «σιωπηρή» κατάργηση του εκπτωτικού εισιτηρίου αεροδρομίου 2-3 ατόμων και έχουν προκληθεί επεισόδια καθώς επιβάτες θεωρούν ότι τους κλέβει ο εκδότης!
Κύριοι,
Οφείλουμε να επαναλάβουμε και να καταστεί σαφές ότι οι συνάδελφοι εκδότες δεν θα γίνουν «σάκοι του μποξ» για να καλυφθούν οι ευθύνες οποιουδήποτε για τον κακό προγραμματισμό, τις βιαστικές και πεισματικές ενέργειες της μετάβασης από το παλαιό χάρτινο εισιτήριο στο ηλεκτρονικό.
Σε αυτή την κατεύθυνση ζητάμε:
1. Με τη πλήρη μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο η λειτουργία των εκδοτηρίων να είναι ενιαία σε όλο το δίκτυο.
2. Να αποσυρθεί αμέσως μετά την κατάργησή του το χάρτινο εισιτήριο από εκδοτήρια και εκδότες.
3. Να διασφαλιστεί ότι η αντικατάσταση των χάρτινων εισιτηρίων θα γίνει ομαλά και χωρίς προβλήματα με τη λειτουργία ξεχωριστών εκδοτηρίων που θα διαθέτουν μηχανήματα ανίχνευσης της πλαστότητας.
4. Να σταματήσουν οι βεβιασμένες ενέργειες και να μην προχωρήσει η πλήρης εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με κλείσιμο μερικών ή όλων των πυλών εάν δεν αποκατασταθούν πλήρως όλα τα προβλήματα.
Τέλος, σας υπενθυμίζουμε ότι η επίμονη άρνησή σας να πραγματοποιήσετε μαζί μας διάλογο προκάλεσε αυτή την ταλαιπωρία επιβατών και εργαζόμενων. Από εδώ και στο εξής έχετε την απόλυτη ευθύνη για όσα ακολουθήσουν.
Για τη Διοίκηση
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ε. Ρενιέρης Π. Κοντογιάννης
ΤΑ ΘΕΡΜΆ ΣΥΛΛΥΠΗΤΉΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ ΤΟΥ
[…] συνδικάτο εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ που καλύπτει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, μετρό, […]
Προφανώς έχετε παρανοήσει κάτι. Αναστείλαμε την κινητοποίηση μας και πενθούμε. Πενθούμε τους νεκρούς συνάδελφους, πενθούμε τους συμπολίτες μας που έφυγαν…
Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως…
[…] ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ17 Οκτωβρίου 2022 […]